سفیر ایران :نهایی شدن موافقنامه تجارت ترجیحی ،تجارت آزاد ایران و ترکیه را موجب می شود

به گزارش ایرنا ، سفیر ایران در آنکارا در دیدار امروز (سه شنبه ) خود با وزیر توسعه ترکیه با اشاره به سفر ‘ حمید صافدل ‘ معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان به همراه هیات همراه به آنکارا گفت: امیدوارم با این سفر و گفت وگو میان مقامات دو کشور و نهایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی ، بستر لازم برای تجارت آزاد بین دو کشور فراهم گردد.

در این دیدار که در راستای ارزیابی و اجرایی کردن توافقات اخیر فی مابین میان ‘ علی سعیدلو ‘ معاون بین الملل رئیس جمهوری و رئیس ایرانی کار گروه ویژه و ‘جودت یلماز’ وزیر توسعه و رئیس ترکیه ای کار گروه ویژه اقتصادی ایران و ترکیه در سفر اخیر طرف ترک به تهران صورت گرفت، حسین پور ضمن مرور مهم ترین موارد مطرح در روابط دو کشور، با اشاره به اهمیت سفر متقابل مقامات دو کشور ، ابراز امیدواری کرد که در سفرهای آتی مقامات ترک و ایرانی ، همکاری های دو طرف افزایش و ظرفیتهای موجود بکار گرفته شود.

وزیر توسعه ترکیه نیز در این دیدار ضمن تشکر از مهمان نوازی طرف ایرانی در سفر اخیرش به تهران ، مذاکرات انجام گرفته با مقامات ایرانی را بسیار ثمر بخش و موفقیت آمیز توصیف کرد .

یلماز تصمیمات اتخاذ شده برای تداوم مذاکرات مربوط به موافقتنامه تجارت ترجیحی در این سفر را بسیار حائز اهمیت دانست و امضای این موافقتنامه را در سایر جنبه های روابط بسیار دو کشور موثر خواند .

وی همچنین با اشاره به اهمیت تبادل هیات های بلند پایه بین دو کشور ابراز امیدواری کرد که با تداوم همکاریها روابط آنکارا و تهران در زمینه های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر توسعه ترکیه در پایان بر تاثیر منطقه ای و بین المللی توسعه روابط آنکارا و تهران تاکید کرد و خواستار همگرایی بیش از پیش تمامی ظرفیتهای موجود و حرکت به سمت اقتصاد مکمل برای همپوشانی ظرفیت های خالی موجود در دو کشور شد .

خاورم **۲۳۰**‌۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۲۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.