سفیر ترکیه با زلزله زده های آذربایجان شرقی ابراز همدردی کرد

‘اومیت یاردیم’ روز چهارشنبه در این دیدار با تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله، همبستگی کشورش را با جمهوری اسلامی ایران اعلام و از آمادگی کامل سفارت ترکیه در تهران برای همکاری درکمک‌ رسانی به مناطق زلزله ‌زده خبر داد.

وی گفت : ایران حق همسایگی بر گردن ترکیه دارد و ما حاضر به هرگونه همکاری با ایران در این زمینه هستیم.

سفیر ترکیه درتهران با اشاره به حجم بالای کمک‌های مردم ایران به زلزله‌زدگان اظهارکرد: مردم ایران همبستگی خود را در این حادثه به خوبی نشان دادند ومسوولان جمهوری اسلامی نیز در سریع‌ترین زمان ممکن مدیریت این بحران را در اختیار گرفتند که می‌تواند تجربه بسیار خوبی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی هم از ابراز همدردی ملت و دولت ترکیه با زلزله‌زدگان شمال غرب کشور قدردانی کرد.

احمد علیرضا بیگی با بیان این که ملت‌های مسلمان به ویژه ملت‌های ایران و ترکیه پیوندهای عمیقی با هم دارند، گفت: مسلمانان جهان در روزهای سخت و در هر نقطه‌ای که عده‌ای از آنها دچار مصیبت شوند پشتیبان یکدیگر بوده‌اند.

علیرضا بیگی با بیان این که بیش از سه هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی در اثر زلزله آسیب دیدند، افزود: تلفات این زلزله در مقایسه با شدت آن کم ولی عمق خرابی‌ها زیاد بود، به طوری که ۳۰۴ روستا آسیب دیده و ۴۴ روستا نیز به طور کامل تخریب شده است.

وی با اشاره به تامین نیازهای اولیه زلزله ‌زدگان واسکان موقت آنها در چادرهای امدادی، گفت: دولت ساخت بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی را برای تبدیل چادرهای زلزله‌زدگان به خانه‌های مستحکم هدف ‌گذاری کرده وهمه امکانات دولتی وتجهیزات فنی و مهندسی برای تحقق این هدف بسیج شده‌اند.

۷۲۳۲/۵۸۷/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۵۰۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.