سفیر جمهوری اسلامی ایران با معاون نخست وزیر قطر دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر ، در این دیدار سهرابی ضمن تبریک انتصاب احمد بن عبدالله به عنوان معاون نخست وزیر این کشور ، به موضوع بیداری اسلامی در کشورهای عربی اشاره کرد و بر ضرورت توجه مقامات کشورهای عربی بویژه منطقه خلیج فارس به موضوع خواسته های مردم این کشورها و تلاش در جهت تحقق عدالت و ترویج دمکراسی تأکید کرد.

وی همچنین به برگزاری موفق انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایران اشاره داشت و حضور پررنگ مردم در پای صندوقهاهی رای را به عنوان یک الگوی موفق اسلامی برای دیگر کشورها عنوان کرد .

سفیر جمهوری اسلامی ایران آمادگی تهران را برای ارایه تجربیات خود در زمینه برگزاری انتخابات و برقراری دمکراسی اسلامی به طرف قطری اعلام کرد .

سهرابی در این دیدار همچنین بر ضرورت دفاع همه جانبه از محور مقاومت و موضوع فلسطین که این روزها مردم آن دیار در سخت ترین شرایط بسر می برند، اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به اوضاع سوریه گفت: ناتوانی سازمان های بین المللی و شورای امنیت موجب شده تا یکپارچگی و تصمیم کشورهای اسلامی بویژه طرفداران مقاومت و دفاع از مردم و دولت سوریه در جهت برقراری آرامش و صلح و ثبات در آن کشور به نتیجه مطلوب نرسد .

وی افزود: بدخواهان دولت سوریه به واقع مخالفان واقعی محور مقاومت هستند . سهرابی بر ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق مردم مسلمان سوریه و لبنان و رویارویی با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و خواستار همکاریهای مشترک با قطر در جهت توسعه امنیت و صلح و پایداری در خاورمیانه شد .

احمد بن عبدالله نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط دیرینه و خوب تهران و دوحه ، بر ضرورت رفت و آمدها و تداوم مذاکرات دو جانبه در جهت پیشبرد کلیه امور تأکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در کشورهای عربی و اسلامی، آن را متوجه عملکرد نامناسب سران این کشورها دانست .

وی تأکید کرد : امروزه خواسته های مردم باید از جمله اولویت های کشورها قرار گیرد. وی نمونه طاغوت هایی که توسط مردم این کشورها سقوط کردند را تونس ، لیبی، مصر و یمن عنوان کرد .

معاون نخست وزیر قطر خواهان برنامه ریزی و همکاریهای همه کشورهای عربی و اسلامی بویژه ایران و قطر در تمام زمینه ها شد .

وی همچنین با توجه به تلاشهای دولت قطر در آفریقا جهت برقراری صلح و ثبات و امنیت در آن قاره ، بر اهمیت استفاده از تجارب جمهوری اسلامی ایران برای رفع مشکلات مردم مسلمان آفریقا تأکید کرد .

خاورم**۱۶۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۵۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.