سفیر سابق پاکستان: آمریکا باید در افغانستان بماند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

سفیر پیشین پاکستان در آمریکا از مقامات واشنگتن خواست به فکر خروج از افغانستان تا سال ۲۰۲۴ نباشند و تا وقتی که لازم است در این کشور بمانند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین حقانی، سفیر پیشین آمریکا در پاکستان در نوشتاری برای روزنامه واشنگتن پست آورده است: اگر آمریکا و هم‌پیمانانش، افغانستان را تا سال ۲۰۲۴ ترک نمایند و پناهگاه‌های القاعده و طالبان دست‌ نخورده باقی‌ بمانند، نیروهای آمریکایی مطمئنا مجبور خواهند شد پس از اتفاق‌ای همچون اتفاق ۱۱ سپتامبر به منطقه برگردند.

وی گفت: واشنگتن به جای آنکه از اشتیاق خود برای خروج از افغانستان صحبت کند باید نشان دهد که خواهان ماندن در این کشور تا وقت لازم است.

سفیر پیشین پاکستان در آمریکا گفت: در مناظره انتخاباتی چند روز قبل، باراک اوباما گفت که با شناسایی و کشتن عواملی که به عنوان تروریست شناخته شده‌اند می‌توان علیه القاعده پیروز شد. این دیدگاه به طور قطع از نارضایتی‌ رای دهندگان از جنگ‌ نشات می‌گیرد. اما این تفکر از نحوه استفاده از پهپادها و دیگر تجهیزات دوربرد بطوری که خشم و نارضایتی ۱/۶ میلیارد مسلمان را به دنبال نداشته باشد، چیزی نگفت است .

وی در ادامه آورده است: گروه‌های تندرو که حاوی انگیزه ایدئولوژیکی می باشند می‌توانند حتی پس از آنکه رهبرانشان کشته شدند دوباره اشخاص تازهی را استخدام نموده و به آموزش آن‌ها بپردازند و گروه‌های تازهی را تشکیل دهند. اسامه بن لادن پیش بینی نموده بود که آمریکایی‌ها از جنگ‌های طولانی مدت چنان خسته و بیزار می‌شوند که نه تنها در خاورمیانه نمی‌مانند بلکه از آن خارج خواهند شد.

حسین حقانی سفیر پیشین پاکستان سریلانکا در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۳ و همچنین سفیر پیشین این کشور در آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.