سفیر سوریه در ایران: ایران و سوریه در قلب طرح مقاومت حضور دارند/ایران رهبر جهان اسلام است

به گزارش خبرآنلاین، حامد حسن سفیر در آخرین روز از سیزدهمین نشست اتحادیه انجمن مستقل اسلامی دانشجویان سراسر کشور با تاکید بر اینکه ایران رهبریت جهان اسلام و منطقه را در دست دارد، گفت: موضع گیری های ایران در برابر نظام استکبار این کشور را در یک موقعیت ممتازی در منطقه و در جهان اسلام قرار داده و جمهوری عربی سوریه نیز از آغاز انقلاب اسلامی در کنار این کشور بوده است و حتی قبل از انقلاب نیز از مجاهدین انقلابی حمایت می کرد.
سفیر سوریه در تهران با بیان اینکه حافظ اسد نیز همیشه در کنار رهبر ایران امام خمینی که پایه گذار این مقاومت بود، حضور داشته است، گفت: این روابط به عنوان استراتژی اساسی در مقابل نظام استکبار جهانی و آمریکا قرار گرفت.
اهم صحبت‌های سفیر سوریه در ایران را به نقل از مهر بخوانید؛
–   ایران و سوریه در قلب طرح مقاومت حضور داشته و دارند، این طرح مقاومت از ایران به سوریه و از سوریه به فلسطین و سپس به لبنان و عراق نیز امتداد پیدا کرد. این طرح در برابر طرح آمریکایی صهیونیستی بود که در برخی از کشورهای عربی وجود داشت و منطقه همواره شاهد رویارویی این دو طرح بوده است.
–   طرح مقاومت پیروزی های بزرگی به دست آورده که از جمله می توان جنگ لبنان در سال ۲۰۰۶ و همچنین غزه در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نام برد که این طرح در برابر طرح آمریکایی صهیونیستی به پیروزی رسید. سپس طرح مقابل طرح مقاومت به افغانستان و عراق هم تجاوز کردند و شاهد چالش های آنان در این کشورها نیز هستیم.
–    طرح مقاومت طرح وزیر سابق امور خارجه آمریکا “رایس” مبنی بر تولد خاورمیانه جدید را شکست داد، آمریکا می خواست خاورمیانه ای عاری از نیروی مقاومت و عاری از کشورهایی که پایبند به تصمیم گیری ملی و منافع ملی خود هستند در خاورمیانه داشته باشند و کشورهایی که علیه چپاول گری آنان ایستادگی می کنند در این خاورمیانه جایگاهی نداشته باشند.
–   مقاومت یعنی نه گفتن به آمریکا مانند ایران و سوریه در برابر کسانی که آری می گویند به آمریکا مانند دیگر کشورهای عربی منطقه هر چند که آری مخالف منافع ملی آنان باشد.
–   ایران یک کشور مقتدر و نیرومند در منطقه است، ایران در راستای پیشرفت خود و رسیدن به دستاوردهای علمی، نظامی، پزشکی توانسته قدم های بزرگی را بردارد و از این لحاظ می تواند الگوی بسیار مناسبی برای کشورهای اسلامی باشد و به همین دلیل آمریکا و همپیمانانش چنین پیروزی برای ایران نمی خواهند و در صدد شکستن این خط مقاومت هستند.
–  دنیای غرب ناراحت است که سوریه همپیمان خط مقاومت ایران باشد و به نوعی ستون فقرات آن را تشکیل دهد. سوریه پل مقاومت فلسطین و مقاومت لبنان است.
–   در کشورهایی همچون یمن، لیبی، مصر و بحرین و… مردم برعلیه رژیمی قیام کردند که همپیمان با آمریکا و صهیونیست جهانی بوده است و باید هم علیه چنین رژیمی قیام شود. اما سوریه همیشه در برابر خواسته های نظام استکبار مقاومت و ایستادگی کرده است بنابراین شرایط این کشورها با سوریه قابل مقایسه نیست.
–   ما ادعا نمی کنیم که یک نظام سیاسی ایده آل در سوریه داریم برخی زمینه های سیاسی و غیره نیازمند اصلاحات است و رئیس جمهور سوریه نیز به سرعت پاسخ مثبتی به مطالبات و نیازهای مردمی همچون قانون جدید فعالیت های حزبی و همچنین قانون اساسی جدید به تصویب رسانده است و بر اساس قانون جدید نیز ۱۰ حزب جدید در سوریه تشکیل خواهد شد و برخی از مخالفان دولت نیز در انتخابات مجلس مردمی و شوراهای محلی شرکت کرده اند .
–   مردم سوریه با اراده مردم خود پیروز این ماجرا خواهد شد، با توجه به هجمه های خیلی سنگین و شدیدی که علیه سوریه انجام گرفته است ولی ما با اراده مردم خود و کمک دوستان خود در منطقه و جهان همچون ایران، خط مقاومت و برخی از دولت های عرب و همچنین روسیه، چین پیروز خواهیم شد.

/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.