سفیر فلسطین در مسکو: پرونده هسته ای ایران راه حل نظامی ندارد

‘قائد’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فلسطینی ها مخالف کاربرد نیروی نظامی علیه هر کشوری هستند و بر حل و فصل اختلافات و سوءتفاهمات پیرامون برنامه هسته ای ایران از راه گفت و گو تاکید دارند.

وی با تاکید بر لزوم حل و فصل مسایل مربوط به برنامه هسته ای ایران در چارچوب گروه ۱+۵ اضافه کرد: بر این باوریم که کاربرد نیروی نظامی برای حل و فصل مسایل بین المللی به سود هیچ کس نیست.

سفیر فلسطین در روسیه همچنین درباره تحولات جاری سوریه و تلاش غربی ها برای همواره کردن بستر مداخله نظامی و اقدامات توسعه طلبانه در امور داخلی دمشق اظهار داشت: حوادث سوریه در منطقه انعکاس گسترده ای دارد و دولت فلسطین مخالف هر گونه مداخله در امور داخلی این کشور می باشد.

وی با اشاره به تلاش های کوفی عنان و برپایی کنفرانس ژنو در خصوص مسایل سوریه ادامه داد: فلسطینی ها بهتر از هرکسی از جایگاه و اهمیت سوریه در منطقه آگاه بوده و خواستار بازگشت هر چه سریع وضعیت در این کشور به شرایط عادی می باشند.

وی تشریح کرد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار فلسطینی در سوریه سکونت دارند که از محل های درگیری دور هستند و هیچ گونه دخالتی در درگیری های داخلی این کشور ندارند و بر آن هستیم که این سیاست را ادامه دهیم.

‘مصطفی’ همچنین ادامه سیاست ساخت شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی فلسطین را اشغالگری و مانع اساسی در ازسرگیری مذاکرات سازش دانست و گفت: اقدام اسراییلی ها در این باره شالوده مذاکرات را از هم پاشیده است.

وی افزود: اسراییل با این اقدام نشان می دهد که به مذاکرات با ما نگاه جدی ندارد.

وی خواستار پایان دادن به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی در ساخت شهرک های صهیونست نشین شد و اضافه کرد: این تنها درخواست فلسطینیان نیست و ۱۳۲ کشوری که ما را برسمیت شناخته اند، در این خواست با ما همصدا هستند.

سفیر فلسطین در روسیه همچنین درباره برپایی کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح در مسکو اظهار داشت: روسیه این ایده را در سال ۲۰۰۵ مطرح کرد و ما از همان ابتدا موافق بودیم و مسکو در حال تدارک مقدمات آن است چون می خواهد که این نشست ثمربخش باشد و نه همایش خالی و بی نتیجه.

وی در باره خبرهای اخیر مربوط به مسمومیت یاسر عرفات نیز گفت: هنوز اطلاعات موثق و دقیقی در این زمینه در دست نیست و مقام های فلسطینی در تماس با پزشکان فرانسه هستند، چون عرفات در فرانسه بستری بود و در آنجا مرد.

اروپام/۲۲۴۰**۵۱۸** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۲۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.