سفیر کشورمان در بیروت: ایران ازگفت وگوی ملی درلبنان حمایت می‌کند

به گزارش ایرنا از بیروت، پس از گذشت یک ماه از درگیری و جنجال در لبنان و تعطیلی گفت وگوی آشتی ملی، ‘میشل سلیمان’ رییس جمهوری این کشور با دعوت از جریان های سیاسی، امروز دوشنبه را به عنوان تاریخ آغاز این گفت وگو تعیین کرد.

این گفت وگو ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی در قصر ریاست جمهوری لبنان آغاز شد.

‘غضنفر رکن آبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز دوشنبه در مصاحبه ای رسانه ای با اشاره به دعوت ‘میشل سلیمان’ رییس جمهور لبنان به شروع گفت وگوی ملی میان گروههای لبنانی گفت: هدف از این گفت وگو، ایجاد وحدت نظر، همبستگی و نزدیکی دیدگاههای گروههای مختلف لبنانی است.

وی با اشاره به حمایت ایران از گفت وگو ی گروههای لبنانی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر وحدت ملی لبنان تأکید کرده و ما اعتقاد داریم که این گفت وگوها منجر به نزدیکی دیدگاههای گروههای لبنانی می شود.

سفیر کشورمان ادامه داد: از آنجا که لبنان در کنار فلسطین اشغالی و رژیم صهیونیستی قرار دارد، از این رو هرگونه گفت وگو، همبستگی، وحدت ملی و توجه دولت به معادله ارتش، مردم و مقاومت در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی به طور طبیعی، امری ضروری است.

رکن آبادی تصریح کرد: همه گروههای لبنانی عقیده دارند که لبنان دارای یک دشمن واحد به نام رژیم صهیونیستی است؛ ازاین رو، این طبیعی است که همه امکانات و ظرفیت ها، برای رویارویی با این دشمن بسیج شود.

رکن آبادی با اشاره به دعوت سید ‘حسن نصرالله’ دبیر کل حزب الله لبنان به برگزاری اجلاس مؤسسان ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران نگاه مثبتی به این امر دارد و این دعوت باهدف پیشرفت لبنان و گرد آمدن و ایجاد وحدت میان همه نیروها و جریان های سیاسی لبنان است.

سفیر کشورمان در مورد تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت موج این تهدیدها هم اکنون به پایین ترین سطح خود رسیده است ولی با این وجود، ایران هرگونه اقدام را به شدت پاسخ خواهد داد.

رکن آبادی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم شرایط آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه آنگونه نیست که اجازه اقدام علیه ایران یا هر کشور دیگری را به آنها بدهد.

سفیر کشورمان با اشاره به روند جاری اوضاع سوریه تأکید کرد: با نگاهی به روند اوضاع سوریه مشاهده می شود که در حقیقت سوریه مورد هدف قرار نگرفته بلکه طرح مقاومت، مورد هدف قرار دارد از همین رو ایران از روند اصلاحات در سوریه به رهبری ‘بشاراسد’ رییس جمهور سوریه حمایت می کند.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۷۳۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.