سقف جابجایی و دریافت وجه نقد از بانک ها روزانه ۱۵ میلیون تومان

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

براساس قانون مبارزه با پولشویی مالکان حساب های بانکی؛

نخستین همایش مبارزه با جرم پولشویی با هدف بررسی ابعاد پولشویی و راهکارهای مبارزه با این جرم سازمان یافته مالی در سالن همایش های ابوریحان دانشگاه شهید iبهشتی برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، این همایش با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان نظام بانکی در جهتی مبارزه همه جانبه با جرم پول شویی در حالی آغاز iبه کار کرد که بحث مبارزه با اختلاس و فساد مالی طی دو سال قبل از سوی مراجع ذیصلاح iبه طور جدی در حال پیگیری است.

در این مراسم که iبه همت بانک ایران زمین برگزار شد مدیرعامل بانک ایران زمین در سخنان خود با اعلام اینکه جرم پولشویی سبب عدم پیشروی اقتصادی کشورها می شود گفت: پولشویی سبب iبه چرخش درآمدن پول کثیف در عرصه اقتصادی و در نهایت ضربه زدن iبه اقتصاد کشور می شود.

به همین منظور بانک ایران زمین با هدف گذر از بانکداری سنتی iبه سمت بانکداری الکترونیکی راه اندازی شده است.

در ادامه این مراسم ارجمندی مدیرکل اداره مبارزه با جرم پولشویی بانک مرکزی با بیان اثرات مخفی پولشویی بر روی عملکرد اقتصادی کشورها گفت: براساس قانون مبارزه با جرم پولشویی سقف جابجایی و دریافت وجه نقد از بانک ها روزانه ۱۵ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: در پیش از تصویب قانون مبارزه با جرم پولشویی iبه دلیل نبود قوانین منسجم در مورد پولشویی در نظام بانکی کشور همچنین عدم ارایه آموزش های لازم iبه کارکنان نظام بانکی ما شاهد جابجایی وجوه مشکوک مالی در بانک ها بودیم  که این موضوع بعد از تصویب نهایی قانون مبارزه با جرم پولشویی و اجرای طرح های آموزشی برای کارکنان بانک ها و در نهایت همکاری جدی بانک های کشور، رهگیری جابجایی پول های مشکوک الوصول در حال حاضر نسبت iبه قبل بسیار شفاف تر و سریع تر شده است iبه طوری که اگر در قبل iبه طور مثال ۲ مورد معلوم می شد اما در حال حاضر با اجرای آموزش های لازم این رقم iبه بالای ۱۱۰ مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: از بانک ها می خواهم که همکاری خود را برای اجرای صحیح تر و iبهتر قانون مبارزه با پولشویی در کشور بیشتر کرده، ضمن آنکه برنامه نظام بانکی iبه ویژه بانک مرکزی اجرای سیستم های الکترونیکی iبه جای روش های سنتی است زیرا در روش های سنتی پیگیری و پیدا کردن پول های مشکوک الوصول بسیار وقت گیر و وقت بر است اما در روش های الکترونیکی این کار در کوتاه ترین وقت انجام می شود./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.