سقف صورت حساب همراه اول به ۹۰ درصد ودیعه افزایش یافت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در پی ادامه‌دار شدن اختلاف نظر وزارت ارتباطات و همراه اول و عدم صدور قبوض، تا اطلاع ثانونی سقف کارکرد سیم کارت از ۸۰ به ۹۰ درصد ودیعه افزایش یافت و پس از عبور از این مرز، برای مشترکان پیامک پرداخت صورت حساب صادر می‌شود.
 
 
به گزارش فارس، در پی اختلاف نظر وزارت ارتباطات و همراه اول در موضوع تعیین تعرفه تازه همراه اول، از نیمه مرداد ماه تاکنون قبض همراه اول صادر نشده است.
 
دولت دهم در اواخر فعالیت خود مصوبه ای داشت که طبق آن همراه اول، با حذف جابه جایی و بین شهری، شبکه اش را مانند ایرانسل و رایتل فلت (یکسان) کرد. زمانی که دولت یازدهم مدیریت خود را آغاز کرد، این مصوبه دولت پیش را لغو کرد و به همراه اول گفت که شبکه به حالت قبلی باز گرداند که همراه اول این نظر را قبول ندارد.
 
اکنون با به توافق نرسیدن همراه اول و وزارت ارتباطات، این اپراتور در صدور قبوض مشترکان دائمی دست نگه داشته و در حالی که ماه مهر به یک سوم پایانی رسیده،  قبوض دو ماه قبل که باید از ۹۲/۵/۱۵ تا ۹۲/۷/۱۵ محاسبه می شد، هنوز صادر نشده است.
 
اما موضوع صورت حساب‌های مشترکان دائمی علاوه بر قبوض چاپی، جنبه دیگری نیز دارد. اینکه هر مشترک دائمی می‌تواند حداکثر تا ۸۰ درصد ودیعه سیم کارت خود، مکالمه کند و پس از عبور از این مرز، اپراتور قبض پیامکی صادر می کند و اگر مشترک این قبض را پرداخت نکند، سیم کارت یک طرفه می‌شود.
 
اما در حال حاضر به سبب اینکه همراه اول، تعرفه‌ای برای محاسبه قبوض ندارد، در نتیجه تعرفه ای نیز برای محاسبه معیار رسیدن صورت حساب به ۸۰ درصد ودیعه ندارد.
 
از این رو اکنون معلوم نیست که همراه اول صورت حساب های «رسیدن به حد نصاب ودیعه» را چگونه محاسبه می کند یا اصلا این صورت حساب را صادر خواهد کرد یا خیر؛ خبرنگار فارس این موضوع را از اپراتور مربوطه پیگیری کرده است.
 
همراه اول با اشاره به اینکه هنوز تصمیم گرفته نشده که صورت حساب‌ها با چه تعرفه‌ای محاسبه شود، اعلام کرد: علیرغم این موضوع، اما اپراتور ناگزیر به ارسال صورت حساب «رسیدن قبض به ۸۰ درصد ودیعه» است؛ زیرا ودیعه تنها ابزار اپراتور برای دریافت مبالغ صورت حساب است و در غیر این صورت، لاوصولی‌ها  برای اپراتور سنگین خواهد شد.
 
این اپراتور اعلام کرد: از این رو به سبب مشخص نبودن تعرفه، فعلا حدنصاب کارکرد سیم کارت های دائمی از ۸۰ درصد ودیعه به ۹۰ درصد ودیعه افزایش یافته است. 
 
مبالغ ودیعه سیم کارت های دائمی همراه اول از ۱۳۰ هزار تومان تا ۲۹۰ هزار تومان متفاوت است و سیم‌کارت‌های این اپراتور بسته به زمان فروش ودایع متفاوتی دارند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.