سقف لایحه بودجه سال جاری ۷۲۷ هزار میلیارد تومان شد

۱۹خردادماه،

با تصمیم نمایندگان مجلس و با اعمال اصلاحاتی در لایحه بودجه ۹۲ سقف این لایحه از حیث منابع و مصارف، ۷ میلیون و ۲۷۷ هزار میلیارد ریال معین شد که کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز(یکشنبه) و در جریان اصلاح بندهایی از لایحه بودجه ۹۲ برای تامین نظر شورای نگهبان سقف بودجه امسال را از حیث منابع و مصارف ۷ میلیون و ۲۷۷ هزار میلیارد ریال تعیین کردند.

محمد‌حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سقف بودجه و همچنین بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را که بر اساس مصوبات امروز، تغییر کرده بود قرائت کرد.

بر این اساس بودجه سال کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۷ میلیون دویست و هفتاد و هفت هزار و ۶۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر هفت میلیون و ۲۷۷ هزار و ۶۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال به شرح زیر است:

۱-منابع و مصارف: 

۱-۱- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۴۸۵  میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال شامل:

۱-۱-۱- منابع عمومی بالغ بر ۲ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۸۱ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال 

۲-۱-۱- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر ۲۵۶ هزار و ۱۰۳ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال 

۲-۱- بودجه شرکت‌های دولتی؛ بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر ۵ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۹۶۳ میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریال.

بر اساس این گزارش سقف بودجه سال ۹۲ از ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۶۹  میلیارد و ۹۴۸ میلیون ریال به ۷ میلیون و ۲۷۷  هزار و ۶۴  میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال کاهش یافت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.