سقف نرخ کرایه سرویس مدارس مشخص شد / تنها ۱۵ درصد سرویس مدارس استاندارد می باشند

اردیبهشت ۱۴۰۳

در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران سقف نرخ کرایه سرویس مدارس مشخص و به تصویب اعضای شورا رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر تهران لایحه تعیین نرخ کرایه حمل و نقل دانش آموزان در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش نرخ اتوبوس و مینی بوس مدارس ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا می کند و نرخ کرایه ون و سواری به میزان ۳۱٫۶ درصد افزایش کرایه را خواهد داشت.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در خصوص این لایحه گفت: سعی همه ما بر این است که تمامی سرویس مدارس از استاندارد کامل برخوردار باشند اما گزارش ها نشان می دهد که تنها ۱۵ درصد از سرویس مدارس از این استاندارد برخوردار می باشند.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد شهرداری مبنی بر افزایش کرایه های سرویس مدارس تصریح کرد: شهرداری و سازمان تاکسیرانی پیشنهاد افزایش بیشتری برای نرخ کرایه سرویس مدارس داشتند اما ما همان میزان افزایش برای خودروها عمومی برای سرویس های مدارس نیز پیشنهاد دادیم و توافقاتی نسبی نیز با آموزش و پرورش در این خصوص انجام شد.

وی در ادامه بیان داشت: ما به عنوان نماینده مردم مایل نیستیم فشار بسیاری به مردم وارد شود و باید توجه داشت این میزان افزایش، سقف نرخ کرایه است و این مبلغ می تواند در بعضی مناطق کمتر نیز باشد همان گونه که گزارش ها نشان می دهد که در بعضی مناطق شهر تهران نیز کمتر بوده است.

دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه بررسی این لایحه تاکید کرد: همان گونه که مطرح شد این مبلغ سقف نرخ کرایه است و کسی اجازه ندارد از این رقم بیشتر دریافت کند و درخواست ما از تاکسیرانی این است که از طریق حوزه نظارتی خود اجازه ندهد که بیش از این مبلغ از مردم گرفته شود.

در پایان بررسی این لایحه تذکرات و مباحث متعددی از سوی اعضای شورای شهر تهران مطرح و در نهایت این لایحه به تصویب اعضای شورا رسید./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.