سقوط آزاد فروش رایانه‌های شخصی

۲۵فروردین۱۳،

 

فروش رایانه‌های شخصی در سه ماهه اول سال جاری میلادی با افت شدیدی مواجه شده است. 
به گزارش شبکه خبری BFM فرانسه، فروش این محصولات در سایه رقبایی قدرتمند مانند رایانه‌های لوحی با سقوط ۱۴ درصدی مواجه شده است.
 
فروش تمام تولید کنندگان این محصولات مانند مایکروسافت، اچ پی و دل با کاهش شدیدی رو به رو شده و ظاهراً راهکارهای توسعه‌ای این شرکت‌ها هم تأثیری در توقف این سقوط نگذاشته است. به گزارش آی دی سی کاهش ۱۴ درصدی میزان فروش در این سه ماه از سال ۱۹۹۴ تا کنون بی‌سابقه بوده است. به دنبال افت جهانی فروش رایانه‌های شخصی، اچ پی و دل نیز اعلام کردند که به ترتیب با کاهش ۲۴ و ۱۱ درصدی در فروش مواجه شده‌اند.
 
اگر چه تمایل کاربران به خرید رایانه‌های لوحی از دلایل اصلی این اتفاق است، اما به اعتقاد متخصصان آی دی سی، بی‌علاقگی تولید کنندگان این بازار به نوسازی محصولاتشان نیز در این قضیه بی‌تأثیر نبوده است. 
آنطور که از شواهد برمی‌آید راهکارهایی نظیر عرضه سیستم عامل ویندوز ۸ نیز در توقف این سقوط آزاد تأثیر چندانی نداشته است. 
آی دی سی در پایان گزارش اینطور نوشته است: طبق پیش‌بینی‌ها فروش رایانه‌های لوحی و تلفن‌های همراه هوشمند در سال جاری میلادی ۳ برابر رایانه‌های شخصی خواهد بود و در صورتی که شرایط پیچیده کنونی این بازار تغییری جدی نداشته باشد، اوضاع برای تولید کنندگان رایانه‌های شخصی باز هم خراب‌تر خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.