سقوط ایران در رده‌بندی اقتصادجهان

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:صندوق بین المللی پول با برآورد کاهش ۱۶۰ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال جاری میلادی اعلام کرد ایران در رده بندی بزرگترین اقتصادهای جهان طی این سال ۹ پله سقوط می‌کند و در رتبه ۳۰ قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین المللی پول تازهترین برآورد خود از میزان تولید ناخالص داخلی ۱۸۸ کشور جهان را منتشر کرده است که بر اساس آن اقتصاد ایران با افت ۱۶۰ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی خود در سال ۲۰۲۲ مواجه خواهد شد. 

این نهاد بین المللی میزان تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس قیمت های جاری در سال ۲۰۱۲ را ۵۴۸ میلیارد دلار اعلام و پیش بینی کرده است این رقم در سال جاری میلادی که کمتر از سه ماه به پایان آن باقی مانده است به ۳۸۸ میلیارد دلار کاهش یابد.

بر اساس این گزارش افت شدید تولید ناخالص داخلی ایران سبب سقوط ۹ پله ای ایران در رده بندی بزرگترین اقتصادهای جهان خواهد شد و ایران که در سال ۲۰۱۲ در رده ۲۱ از این نظر قرار داشت در سال جاری میلادی به رتبه ۳۰ سقوط خواهد کرد. 

به گزارش تسنیم،‌ برآوردهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد کشورهای امارات،‌ تایلند، استرالیا، آرژانتین، تایوان، بلژیک، لهستان، نروژ و سوئد در رده بندی بزرگترین اقتصادهای جهان در سال ۲۰۲۲ ایران را پشت سر می گذارند و در رتبه های بالاتری از ایران قرار می گیرند. 

امارات که در سال ۲۰۱۲ سی امین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته می شد در سال جاری به رتبه ۲۹ ارتقاء پیدا می کند. تولید ناخالص داخلی این کشور در این سال ۳۸۹ میلیارد دلار پیش بینی شده است.

بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول آمریکا با تولید ناخالص داخلی ۱۶٫۷ تریلیون دلاری همچنان بزرگترین اقتصاد دنیا در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. چین با ۸٫۹۳ تریلیون دلار و ژاپن با ۵ تریلیون دلار به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص خواهند داد. 

آلمان، فرانسه، انگلیس، برزیل، روسیه، ایتالیا، و کانادا نیز به ترتیب رتبه های چهارم تا دهم بزرگترین اقتصادهای دنیا در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص می دهند. 

کشور جزیره ای توالو با تولید ناخالص داخلی ۳۸ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۲ کوچکترین اقتصاد دنیا در این سال شناخته شده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.