سقوط جرثقیل ۹۰ تنی باعث انفجار گاز شد / عکس

خبرآنلاین: سست بودن زمین در مجاورت محل گودبرداری شده منجر به سقوط تعدادی از اتاقک های اسکان کارگران و سقوط جرثقیل ۹۰ تنی شد. این حادثه دیروز سه شنبه در خیابان آزادی، خیابان ۲۱ متری جی رخ داد.

انفجار گاز

انفجار گاز

مهدی داوری مدیر منطقه چهار عملیات آتش نشانی تهران در مورد چگونگی بروز این حادثه گفت: نشست زمین در مجاورت محل گودبرداری ابتدا موجب فروافتادن تعدادی اتاقک موقت اسکان کارگران به عمق ۲۰ متری محل گودبرداری شد. پس از حضور آتش نشانان در محل حادثه بسرعت اقدامات اولیه برای ایمن سازی محل و هم چنین تخلیه افرادی که در اطراف محل حادثه تجمع کرده بودند انجام شد.

انفجار گاز

انفجار گاز

داوری سست بودن زمین کناره محل گودبرداری شده را علت وقوع این حادثه دانست و گفت: نشست زمین هم چنین باعث شد چرخ های عقب یک دستگاه جرثقیل ۹۰ تنی که برای انجام کارهای ساختمانی در کنار محل گودبرداری متوقف بود به داخل گودال فرو رود و در آستانه سقوط به داخل آن قرار گیرد. چون هر لحظه احتمال می رفت این جرثقیل به عمق ۲۰ متری محل گودبرداری سقوط کند به این خاطر بلافاصله درخواست جرثقیل ۱۶۰ تنی شد و هم زمان نیز آتش نشانان برای جلوگیری از این حادثه به وسیله چندین دستگاه تیفور اقدام به مهار جرثقیل کردند. در حین عملیات ایمن سازی محل، ناگهان جرثقیل ۹۰ تنی به درون گودال کشیده شد که پس از برخورد آن با لوله گاز به یکباره انفجار مهیبی در محل رخ داد و شعله های آتش تمام فضای گودال را فرا گرفت.

انفجار گاز

انفجار گاز

داوری گفت: خوشبختانه در جریان این اتفاقات به هیچ کس آسیب جانی نرسید. نیروهای آتش نشانی بی درنگ پس از اطمینان از تخلیه تجمع کنندگان در اطراف محل حادثه بلافاصله با کشیدن چندین رشته لوله آبرسان عملیات مهار شعله های آتش را آغاز کردند. آتش نشانان سریعا به عمق ۲۰ متری این گودال رفته و شعله های آتش را که ده ها متر به آسمان زبانه می کشید مهار کردند و سپس با کمک عوامل گاز پس از قطع شیر اصلی گاز از ادامه نشت گاز از محل شکستگی لوله گاز جلوگیری به عمل آوردند. شایان ذکر است تحقیقات بیشتر در این خصوص هم اکنون از طرف کارشناسان آتش نشانی ادامه دارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.