سقوط قیمت جهانی طلا ادامه دارد

۲۵ام بهمن ،

بینا- تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند قیمت جهانی طلا در هفته های آینده به تجارت خود در محدوده تنگ کنونی و حتی پایین تر ادامه خواهد داد.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/ شارپس پیکسلی، شاخص دلار آمریکا طی مدت کوتاهی به ۸۰٫۳۰واحد افزایش یافته است. افزایش ارزش دلار به معنای کاهش قیمت جهانی طلا و نشانگر امن بودن جایگاه این فلز زرد برای سرمایه گذاری است. در همین حال افزایش شاخصهای سهام نیز سبب افت بهای این فلز گرانبها می گردد.
بر اساس این گزارش، قیمت شمش طلا در محدوده تنگی مبادله می گردد و در هفته های آینده نیز در این محدوده و حتی کمتر داد و ستد خواهد شد. عدم کاتالیزور تازه و وجود موانع افزایش بهای این فلز زرد از روند صعودی طلا جلوگیری کرده است.
با این حال عواملی وجود دارد که در بلند مدت از قیمت جهانی طلا حمایت خواهند کرد. به نظر می رسد اقتصاد منطقه یورو رو به بهبود است اما این روند شکننده باقی خواهد ماند. به علاوه، سقف بدهی آمریکا در پیش روست که کاهش هزینه های عمومی و در نتیجه رکود اقتصاد در این کشور را به دنبال خواهد داشت. افزایش جنگ ارزی در میان بعضی کشورها سبب کاهش ارزش ارزها خواهد شد.

رویدادهای اقتصادی در هفته پیش رو
از آنجایی که بازارهای مالی کشور چین طی هفته جاری به سبب تعطیلات سال نو بسته می باشند بازارهای آسیایی در این مدت روزهای آرامی را پشت سر خواهند گذاشت. سرمایه گذاران در هفته جاری توجه خود را به انتشار یافتن اطلاعات اقتصادی منطقه یورو و آمریکا معطوف کرده اند.
نتیجه نشست وزرای مالی گروه بیست و بانکداران مرکزی در هفته جاری مهمترین اتفاق اقتصادی برای شاخص های سهام خواهد بود. انتظار می رود جنگ ارزی یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث وزرای مالی گروه بیست و بانکداران مرکزی باشد.
همچنین انتشار یافتن نرخ تورم انگلیس، میزان خرده فروشی آمریکا، میزان تولید ناخالص داخلی فرانسه و آلمان نیز روی بهای جهانی طلا بی تاثیر نخواهند بود.
لازم به ذکر است که انتخابات ایتالیا در ۲۴ و ۲۵ فوریه چشم انداز سیاسی این کشور را تغییر خواهد داد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.