سقوط لوستر تاریخی کاخ صاحبقرانیه

اردیبهشت ۱۴۰۳

یکی از لوسترهای تاریخی کاخ صاحبقرانیه در مجموعه کاخ‌های نیاوران سقوط کرد و شکست. مدیر این کاخ سبب آن را فرسودگی سقف دانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ معصومه باکوچی، مدیر مجموعه کاخ‌های نیاوران، سقوط یکی از لوسترهای تاریخی کاخ صاحبقرانیه به عنوان یکی از کاخ‌های مهم این مجموعه را تایید کرد و گفت: بنای کاخ صاحبقرانیه بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد و طبیعی است که رفته رفته استحکام خود را از دست بدهد، بنابراین عدم استقامت سقف و ریخته شدن بخشی از آن سبب شد تا این لوستر تاریخی از محل خود کنده و به زمین اصابت کند.
وی دربارهٔ اینکه شایع شده، این اتفاق به سبب حضور گروه‌های فیلمبرداری در کاخ بوده است، ادامه داد: در این موضوع اشخاص دخالتی نداشته‌اند و زمانی این اتفاق افتاد که هیچ بازدیدکننده و کارمندی در موزه حضور نداشت.باکوچی گفت:پس از این اتفاق قرار شده است که بودجه‌ای برای تعمیر سقف کاخ، اختصاص پیدا کند.کاخ صاحبقرانیه یکی از کاخ موزه‌های مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران است که بنای آن متعلق به دوره ناصرالدین شاه قاجار بوده و در دوره پهلوی دوم به عنوان محل کار و پذیرایی از مهمانان مورد استفاده قرار گرفته است. این کاخ دارای لوسترهای سقفی و دیواری بسیاری است.
دو سال پیش، ۵۹ لوستر سقفی و ۷۶ لوستر دیواری نظافت شدند. یکی از لوسترهای شاخصی که در این طرح نظافت شد جار کریستال بزرگی است که در هنگام ازدواج پهلوی دوم با فوزیه از سوی ملک فاروغ، پادشاه مصر و برادر فوزیه به آنها اهدا شده بود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.