سقوط ۷۰ دلاری طلا در هفت روز

۲۸ام بهمن ،

بینا- در هفته قبل بازارطلا با روند کاهشی همراه شد، که افت بهای اونس جهانی طلا، و کاهش نسبی قیمت در بازار ارز، بازار داخل را در شیب نزولی قرار داد.
براساس گزارش طلا، در هفته ای که گذشت با نوسانی شدن بازار طلا که روندی روبه پایین داشت، قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار از ۶۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان به ۶۳۱ هزار تومان رسید که بیانگر افت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی هر مثقال درهفته قبل بود.
این در حالیست که اونس جهانی طلا در این مدت با رقمی در حدود ۷۰ دلار کاهش برای لحظاتی وارد کانال قیمتی ۱۵۰۰ دلار شد.
براساس این گزارش، بازار داخل روز شنبه را با افزایش ۳۵۰۰ تومانی هر مثقال طلای ۱۷ عیار و بهای ۶۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار را با رشد ۸۰۸ تومانی و با نرخ ۱۴۹ هزار و ۷۰۶ تومان آغاز کرد.
در این روز قیمت طلا در بازارهای جهانی بر بهای ۱۶۶۸ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.
این گزارش می افزاید، بعد از تعطیلی روز یکشنبه، نرخ طلا در روز دوشنبه با کاهش اونس جهانی و رسیدن آن به بهای ۱۶۵۰ دلار و ۸۰ سنت در کنار افت ارزش ارزها، روندی کاهشی در پیش گرفت و تا غروب قیمت طلا در هر مثقال به ۶۳۳ هزار تومان و در هرگرم به ۱۴۶ هزار و ۲۴۴ تومان رسید.
بر پایه این گزارش، در روز سه شنبه بازار طلای تهران تحت تأثیر بازار ارز قیمتها را بازهم کاهش داد و نرخ هر مثقال طلای ۱۷ عیار با افت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۶۲۱ هزار تومان رسید و این در حالی است که قیمت جهانی طلا در پایان معاملات همین روزبعد از کاهش به سطح ۱۶۵۱ دلار و ۷۹ سنت برگشت.
در این روز هر گرم طلای ۱۸ عیار در ساعات پایانی کار بازار با بهای ۱۴۳ هزار و ۳۵۰ تومان به فروش رسید.
روند کاهش طلا در روز چهارشنبه نیز ادامه پیدا کرد و قیمت هر مثقال طلا تا سطح ۶۰۸ هزار تومان پایین آمد که با رشد ارزش ارزها،این روند متوقف شد و بازار به افزایش قیمتها پرداخت و بهای هر مثقال در غروب به ۶۱۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۴۲ هزار و ۶۶۵ تومان رسید.
در این روز در بازارهای جهانی قیمت طلا با کاهش ۹ دلار و ۱۹ سنتی به ۱۶۴۳ دلار و ۶۰ سنت رسید.
بر همین اساس، در روز پنجشنبه قیمت طلا در هر مثقال بر ۶۳۱ هزار تومان و در هر گرم بر ۱۴۵ هزار و ۶۶۰ تومان قرار گرفت. که بازار شاهد رشد ۱۳ هزار تومانی هر مثقال و ۲۹۹۵ تومانی هر گرم طلا بود.
در این روز قیمت طلا در بازارهای جهانی نسبت به روز قبل ۸ دلار کاهش و با بهای ۱۶۳۵ دلار و ۵۰ سنت به فروش رسید.
شایان ذکراست، بهای جهانی طلا در روز جمعه با افت شدید بر روی ۱۶۰۹ دلار و ۵۰ سنت بسته شد و به پایین ترین قیمت طی شش ماه قبل رسید.
گفتنی است، کاهش ارزش یورو در برابر دلار در آستانه نشست گروه ۲۰ و ضعف تقاضا در جریان تعطیلات سال تازه چینی از علل افت قیمت طلا طی روزهای اخیر عنوان شده اند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.