سکه آتی از نردبان ارز بالا نرفت/کاهش ۴ درصدی قیمت آتی سکه

1153[1].jpg

روزهای ابتدایی هفته جاری – شنبه تا دوشنبه- شاهد افزایش قیمت جهانی طلا و افزایش چند برابری قیمت ارز در داخل کشور بودیم، اما این رشد کاذب قیمت‌ها بر بازار آتی سکه در بورس کالا که می‌رفت متاثر باشد، اثر منفی داشت و دیروز شاهد کاهش بیش از چهار درصدی آن بودیم.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز گذشته – دوشنبه- قیمت ارز و سکه در بازار غیر رسمی رشد زیادی داشت، به گونه‌ای که هر دلار به ۲۶۰۰ تومان و هر سکه تمام به ۹۶۰ تا ۹۸۰ هزارتومان هم رسید؛ هرچند که معامله زیادی دراین زمینه صورت نگرفت، اما می‌توانست این افزایش بر بازار بورس کالا و سکه آتی اثر گذار باشد که همراهی صورت نگرفت.

در بازار بورس کالا روز گذشته سکه تحویل شهریور با کاهش ۴٫۸۴ درصدی نسبت به روز قبل با ۹۵۶ هزارتومان معامله شد، سکه تحویل مهرماه نیز ۹۷۸ هزارتومان، سکه تحویل آبان با ۹۹۹ هزارتومان و سکه تحویل آذر نیز با یک میلیون و دو هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

میرکاظم فاطمی – کارشناس بورس آتی، در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: کارشناسان حوزه سکه آتی در مواقع رشد ناگهانی قیمت‌ها شناسایی سود کرده و هیجان زده رفتار نمی‌کنند و به همین دلیل هم قیمت سکه آتی به نسبت قیمت ارز و سکه در بازار غیر رسمی تغییر مثبتی نداشت.

وی گفت: روز گذشته خریداران شناسایی سود کرده و انتظار برای اصلاح قیمت‌ها داشتند و براساس اینکه وقتی نمودار به صورت خط عمومی رشد پیدا می‌کند، باید صبر کرد تا قیمت‌ها اصلاح شود، لذا بازار آرامی را نسبت به بازار غیر رسمی سپری کردند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.