سلاحهای آمریکایی دراختیار گروه های مسلح سوری

خبرگزاری آریا-“خلف المفتاح” شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم این اقدام آمریکا را جنایتی دانست که گروهک های سوری با استفاده از این سلاح ها، بی گناهان را به کام مرگ می فرستند و هرگاه که شورای امنیت قصد برگزاری نشست داشته باشد ، از این سلاح ها ضد افراد بی گناه استفاده می کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از العالم،وی افزود: غرب ، در پی آن است که الگوی کوزوو در دهه نود قرن گذشته را در سوریه اجرا کند به همین سبب به دنبال ایجاد گذرگاه های امن بشردوستانه هستند تا از این رهگذر، به مراحل بعدی و دخالت نظامی برسند، اما چنین توطئه ای به هیچ وجه زمینه اجرا نخواهد یافت.
مدیرکل موسسه وحدت مطبوعات و انتشارات سوری با اشاره به همکاری دولت سوریه برای اجرای طرح کوفی عنان نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، و کنار گذاشته شدن خشونت، گفت: مشکل این است که قطر ، ترکیه ، آمریکا ، فرانسه و عربستان هنوز برای گروهک های تروریستی سلاح می فرستند و به پشتیبانی مالی و سیاسی و رسانه ای از آن ها می پردازند.
المفتاح تاکید کرد: اگر این کشورها دست از حمایت از گروهک های تروریستی می کشیدند و آن ها را برای شرکت در گفت و گو تشویق می کردند تا کنون بحران سوریه پایان یافته بود اما آن ها سعی می کنند جلوی مشارکت گروهک های تروریستی در گفت و گو را بگیرند تا به این وسیله طرح عنان را به شکست بکشانند.
غرب از شورای امنیت استفاده ابزاری می کند
این روزنامه نگار سوری گفت: کشمکش کنونی قدرت های بزرگ بر سر سوریه نیست بلکه بر سر وظایف شورای امنیت است. شورایی که غرب از آن به عنوان ابزاری برای اجرای برنامه های خود سوء استفاده می کند.
المفتاح اظهار داشت که فلسفه وجودی شورای امنیت ایجاد سازوکاری جهت برقراری امنیت و صلح بین المللی و نه ابزاری در دست قدرت ها برای رسیدن به مطامع شان است.
وی با بیان این که بحران سوریه به صحنه ای برای نمایاندن وضعیت جامعه جهانی تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اختلاف میان روسیه و چین با نحوه عملکرد غرب است و این مساله ارتباطی به سوریه ندارد.
روزنامه نگار سوری گفت: در واقع کشمکش ها بر سر ماموریت شورای امنیت است و این که آیا هدف این سازمان برقراری امنیت و صلح جهانی است یا این که به ابزاری برای اجرای طرح های توطئه طلبانه و سلطه گرانه قدرت های بزرگ تبدیل شود.
شورای امنیت ابزار نظامی و سیاسی مطامع آمریکا
وی افزود: روس ها خواهان شورای امنیتی منسجم مطابق منشور سازمان ملل هستند که برای کنار گذاشتن اختلافات و درگیری های بین المللی تلاش کند و منطق زورگویی را کنار بگذارد این در حالی است که آمریکا شورای امنیت را شاخه نظامی و سیاسی برای اجرای طرح های خود می داند.
مدیرکل موسسه وحدت مطبوعات و انتشارات سوری هشدار داد که قطر در تلاش است تا با تشکیل ائتلافی خارج از شورای امنیت ، زمینه لازم برای دخالت نظامی در سوریه و اعمال فشار بر دولت را فراهم کند.
وی تصریح کرد که روسیه و چین با هرگونه قطعنامه ای که شامل تحریم سوریه یا دخالت در آن باشد ، مخالف هستند زیرا دخالت نظامی یا تحریم با طرح صلح کوفی عنان نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، هم سو نیست.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.