سلاطین رینگ را بشناسید

انتخاب ۱۰ بوکسور تاریخ کار آسانی نیست، چرا که هر منبع خبری برای خود معیارهای خاصی دارد، با این حال از ۱۰ چهره معروف و برتر بوکس پرده برمی داریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران این ۱۰ بوکسور از لحاظ عملکرد، محبوبیت و کسب قهرمانی نسبت به دیگران برتری دارند به سلاطین رینگ معروفند.

** جولوئس مشت زن آمریکایی تبار است که ۶۶ برد و سه باخت و ۵۲ ناک اوت را به عنوان رکورد برای خود در دوران قهرمانی اش به ثبت رسانده است.
جولوئس از سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۵۱ در دنیای حرفه ای بوکس مشغول به فعالیت بوده و آخرین مبارزه حرفه ای خود را در ۲۶ اکتبر سال ۱۹۵۱ انجام داد، وی در این مبارزه مقابل راکی مارسیانو شکست خورد.
۲۵ بار عنوان قهرمانی را در دوران حضورش در رینک مسابقات حفظ کرد، جولوئس در سال ۱۹۸۱ از دنیا رفت.

** محمد علی کلی اسطوره بوکس جهان در ۱۷ ژانویه ۱۹۴۲ چشم به جهان گشود، محمدعلی کلی مشت زن آمریکایی تبار ۵۶ برد، پنج باخت و ۳۷ ناک اوت را در رکورد حرفه ای به ثبت رسانده است.
وی از سال ۱۹۶۰ بوکس را به طور حرفه ای آغاز کرد و آخرین مبارزه حرفه ایش را در ۱۱ دسامبر ۱۹۸۱ انجام داد.
کلی در آخرین مبارزه اش در رینک مسابقات حرفه ای مقابل تره وربربیک انجام داد که مغلوب تره وربربیک شد.

کلی ۶۹ بار از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

** شو گار ری رابینسون بوکسور سبک وزن دوران حرفهای بوکس را از سال ۱۹۴۰ آغاز کرد،وی با ۷۳ پیروزی-۱۹ باخت-۶ تساوی و ۱۰۹ ناک اوت رکورد خوبی از خود در مدت ۲۵ سال حضورش در رینگ به جای گذاشت.
وی در ۱۰ نوامبر ۱۹۸۵ آخرین مبارزه حرفه ای خود را انجام داد و در برابر آخرین حریف خود جوی آچر شکست خورد، رابینسون ۵۸ بار از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و در نهایت در سال ۱۹۸۹ دارفانی را وداع گفت.

** جک جانسون متولد ۳۱مارس ۱۹۷۸ از کشور آمریکا است وی با ۷۳ پیروزی-۱۳ باخت-۹تساوی و ۴۰ ناک اوت کارنامه حرفه ای خود را بست.
جانسون از سال۱۸۹۷ به دنیای حرفه ای بوکس وارد شد و آخرین مبارزه حرفه ای خود در سال ۱۹۴۵ مقابل جان باکلورت انجام داد.
وی در اخرین مبارزه خود به صورت نمایشی جان باکلورت را مغلوب کرد.
جانسون ۶بار از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده است وی در سال ۱۹۴۶ از دنیا رفت.

** مایک تایسون متولد ۳۰ ژوئن ۱۹۶۶ در آمریکا است وی از سال ۱۹۸۵ به دنیای حرفه ای بوکس پا گذاشت و با کسب ۵۰ پیروزی-۶باخت و ۴۴ ناک اوت کارنامه حرفه ای خود را بست.
تایسون آخرین مبارزه حرفه ای اش را مقابل کوین مک براید ایرلندی انجام داد و با شکست در برابر ری در ۱۱ ژوئن ۲۰۰۵ از دنیای حرفه ای بوکس خداحافظی کرد.
تایسون در مدت حضورش در دنیای حرفه ای بوکس از ۹ عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

** جک دمپزی متولد ۲۴ ژوئن ۱۸۹۵ از کشور آمریکا است، وی در مدت ۱۳ سال حضورش در رینگ مسابقات با ۶۶ پیروزی-۶ باخت-۹ تساوی و ۵۱ ناک اوت رکوردی خوب را از خود به جای گذاشت، دمپزی از سال ۱۹۱۴ به دنیای رینگ و مشت وارد شد و آخرین مسابقه خود را در دنیای حرفه ای مقابل گس تونی در سال ۱۹۲۷ انجام داد که با شکست مقابل تونی برای همیشه از بوکس خداحافظی کرد .
وی در مدت زمان حضورش در دنیای بوکس ۵ بار متوالی از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.
تونی در آمریکا در سال ۱۹۸۳درگذشت.

** خولیو سسار چارس مشت زن سبک وزن که در ۱۲ ژوئیه ۱۹۶۲ در کشور مکزیک به دنیا آمد.
چارس از سال ۱۹۸۰ بوکس را به عنوان ورزش حرفه ای انتخاب کرد و در دوران حرفه ای اش با ۱۰۷ پیروزی-۶ باخت-۲ تساوی و ۸۰ ناک اوت کارنامه حرفه ای خود را بست.
چارس در طول ۲۵ سال فعالیتش در دنیای بوکس ۳۰ بار از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.
چارس سبک وزن آخرین مبارزه خود را در برابر گروور ویلی در ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۵ انجام داد و با شکست مقابل ویلی کارنامه حرفه ای خود را بست.

** راک مارسیانو متولد یکم سپتامبر ۱۹۲۳در آمریکا است که از سال ۱۹۸۴ ورزش بوکس را به عنوان حرفه اصلی انتخاب کرد و با ۴۹ پیروزی-۴۳ ناک اوت و بدون هیچ شکستی در سال ۱۹۵۵ پس از ۷ سال حضور در دنیای بوکس خداحافظی کرد.
مارسیانو در آخرین مبارزه خود مقابل آرچی مور در سال ۱۹۵۵ پیروز میدان شد و پس از این پیروزی دلچسب از رینگ بوکس کنار کشید.
راکی مارسیانو در سال ۱۹۶۹ درگذشت.

** هنری آرمسترانگ جونیور مشت زن سبک وزن آمریکایی است او متولد ۱۲ دسامبر ۱۹۱۲ میباشد وی از سال ۱۹۳۱ به دنیای بوکس آمد و با ۱۵۰ پیروزی-۲۱ باخت-۹ تساوی و ۱۰۰ ناک اوت است که توانسته در میان رکورد داران قرار گیرد.
جونیور آخرین بار مبارزه حرفه ای خود را در سال ۱۹۴۵ مقابل چستر اسلایدر انجام داد که مغلوب حریف شد و باقبول باخت برابر چستر از دنیای بوکس خداحافظی کرد.
جونیور مشت زن آمریکایی در دوران مشت زنی خود ۲۸ بار از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و در نهایت در سال ۱۹۸۸ از دنیا رفت.

** ویلی پپ دیگر مشت زن آمریکایی است که در ۱۹ سپتامبر ۱۹۹۲ به دنیا آمد و از سال ۱۹۴۰ به بوکس علاقه مند شد و با کسب ۲۲۹ پیروزی- ۱۱ باخت-یک تساوی و ۶۵ ناک اوت توانست در جمع رکورد داران قرار گیرد. وی با کسب ۲۶ مرتبه عنوان قهرمانی در سال ۱۹۶۶ از بوکس خداحافظی کرد.
ویلی پپ آخرین مبارزه خود را در برابر کالوین وودلند در ۱۶ مارس ۱۹۶۶ انجام داد که با شکست مقابل او همانند دیگر بوکسورهای حرفه ای از دنیای رینگ و دستکش خداحافظی کرد./آق


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. درخشان:

    با سلام و خداقوت خدمت شما – اگر عنایتی بفرمائید و به وبلاگ بنده سری بزنید ده بوکسور برتر تاریخ سنگین وزن جهان را خدمتتان معرفی میکند . بقیه مطالب هم فکر کنم برایتان جالب باشد. boxingbest.blogfa.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.