سلامت جوامع وابسته به مبارزه با بیماری های خطرناک و پنهان است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روز جهانی مبارزه با ایدز در تمام جوامع روزی مهم است، زیرا سلامت هر جامعه وابسته به مبارزه با بیماری های خطرناک و پنهان است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایرنا، دکتر علی دل پیشه در همایش روز جهانی ایدز در ایلام اظهار کرد: ۱۲۰ نفر از جمعیت ۵۷۰ هزار نفری این استان اکنون به ویروس ایدز آلوده

هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین از مرگ ۳۰ نفر از بیماران مبتلا به ایدز در سالهای اخیر در این استان خبر داد.

وی ادامه داد: بر پایه آمارهای اعلام شده از سوی منابع رسمی کشور، ۲۵ تا ۳۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز در ایران وجود دارد.

دل پیشه یادآور شد: ایدز نزدیک به سه دهه در جهان وجود دارد که در دهه اول وجود آن انکار شد، اما حوزه سلامت و مجموعه بهداشت و درمان در سراسر جهان به این نتیجه و تفکر رسید که این مسئله بسیار مهم و غیرقابل انکار است.

وی اظهار کرد: نزدیک ۲۰ سال است که خطرناک بودن ایدز پذیرفته شده و اقدام های مربوط به پیشگیری مورد توجه و در اولویت قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: باید اعتقاد داشت که پیشگیری بهتر از درمان است، به همین سبب از رسانه های مختلف انتظار می رود درمورد این بیماری آگاهی سازی و اطلاع رسانی کنند.

دل پیشه گفت: باید راههای انتقال بیماری و آلودگی اشخاص به روشنی ازسوی رسانه ها برای جامعه بازگو شود، زیرا این بیماری به صورت آشکار با نسل جوان در پیوند بوده و لازم است از همان سنین نوجوانی به آموزش و پیشگیری از ایدز پرداخته شود.

وی تاکید کرد: باید محدودیت های خود ساخته را با تلاش و هم اندیشی کنار زد و آموزش های مستقیم و آگاهی بخش را به جوانان و نوجوانان ارائه داد.

دل پیشه خواستار اطلاع رسانی بیشتر و گسترده تر ازسوی رسانه ها در زمینه خطرهای بیماری ایدز برای جامعه شد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.