سلام بر مریخ

همانطور که انتظار میرفت مریخ نورد پس از طی کردن مراحل دشوار و دلهره آور فرود که به «۷ دقیقه وحشت» مشهور بود، در ساعت ۰۹:۴۷ به وقت ایران بر روی مریخ فرود آمد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،عابدی در یک پزشک نوشت:

پس از اجرای موفقیت آمیز مانورهایی که بیشتر الهام گرفته از داستان های علمی تخیلی به نظر می رسیدند سرانجام مریخ نورد کنجکاوی ناسا توانست با موفقیت بر سطح مریخ فرود بیاید.

همانطور که انتظار میرفت مریخ نورد پس از طی کردن مراحل دشوار و دلهره آور فرود که به «۷ دقیقه وحشت» مشهور بود، در ساعت ۰۹:۴۷ به وقت ایران بر روی مریخ فرود آمد و سیگنال های تایید کننده ی فرود پس از ۱۴ دقیقه به زمین رسید. با اعلام جمله ی «فرود تایید شد، اکنون به سلامت بر روی مریخ هستیم!» از سوی اتاق کنترل، موجی از شور و هیجان وصف ناشدنی سالن کنترل ماموریت را در آزمایشگاه پیشرانش ناسا فرا گرفت که نشان از به ثمر رسیدن زحمات چندین ساله ی هزاران نفر داشت.

کنجکاوی دقایقی بعد، اولین تصویر را از محل فرود به زمین ارسال کرد. البته شاید آنطور که انتظار داشته باشید کیفیت این تصویر بالا نباشد، چرا که دوربین های اصلی و باکیفیت مریخ نورد از چند روز آینده و با برافراشته شدن دکل مریخ نورد شروع به کار خواهند کرد و اولین تصاویر با کیفیت و در ابعاد واقعی از سوی کنجکاوی در روزهای آتی منتشر خواهد شد. تصاویری که در زیر مشاهده می کنید تنها حکم تایید فرود سالم مریخ نورد را دارند که در واقع از قسمت های پایینی آن و چرخهایش تهیه شده است.

 سایه کنجکاوی بر روی مریخ

 تصویری از یکی از چرخ های کنجکاوی

ادامه دارد…..


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.