سلام فیاض استعفایش را تقدیم عباس کرد

۲۱فروردین۱۳،

منابع فلسطینی اعلام کردند که سلام فیاض در پی اختلافات با محمود عباس در زمینه سیاست حکومتش استعفا کرده است، این در حالی است که هنوز مشخص نشده که محمود عباس استعفایش را خواهد پذیرفت یا نه.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، سخنگوی سلام فیاض، اول‌وزیر دولت موقت فلسطین هر گونه اظهارنظر دربارهٔ گزارش‌های انتشار یافته در پی شایعات مبنی بر اینکه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان برکناری فیاض به سبب اختلافات دو طرفه است را رد کرد.

عضو شورای انقلابی جنبش فتح اعلام کرده بود که عباس قصد دارد فیاض را از ریاست دولت موقت برکنار کند و دولت دیگری را تشکیل دهد.

وی گفت: سبب اصلی این مشکل پذیرش استعفای نبیل قسیس، وزیر دارایی فلسطین از سوی فیاض به رغم مخالفت عباس با این استعفا بوده است.

این مقام افزود: عباس به فیاض از طریق مسئولان ابلاغ کرده بود که اگر قسیس به وزارت دارایی بازنگردد و فیاض بر موضعش بماند دولت را برکنار خواهد کرد.

رهبران جنبش فتح به نقل از محمود عباس اعلام کردند که فیاض سه روز برای پاسخ‌گویی به درخواست محمود عباس دربارهٔ بازگرداندن قسیس به وزارتخانه‌اش فرصت داشته است.

در این راستا بسیاری فیاض را عامل بحران اقتصادی و بدهی‌های بانکی تشکیلات خودگردان فلسطین می‌دانند.

فیاض از سال ۲۰۰۷ به عنوان اول‌وزیر دولت موقت فلسطین تعیین شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.