سلام..لطفاً به طور کامل و واضح توضیح بدید هر کدوم از…

علیرضا ( تحصیلات : دیپلم ، ۱۹ ساله )

سلام..لطفاً به طور کامل و واضح توضیح بدید هر کدوم از دوره های کاردانی پیوسته و ناپیوسته،کارشناسی پیوسته و نا پیوسته،کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکترا به چه دوره تحصیلی گفته میشه و تفاوت پیوسته و ناپیوسته در هر کدام چیست؟
و من امسال بعد از دوره پیش دانشگاهی کنکور ریاضی شرکت کردم و می خواستم بدونم ارهی که بعد از این برای ادامه تحصیل باید به چیه و به چه طریقی هست.
و یه سوال دیگه این که دانشگاه جامع علمی کاربردی چیه و مناسب چه افرادی هست؟
با تشکر

مشاور (کتابی – )

با سلام به شما کاربر گرامی

کاردانی پیوسته شامل دانش آموختگانی است که بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی وارد دوره کاردانی شده باشند. کاردانی ناپیوسته شامل دانش آموختگانی که پس از گذراندن دوره پیش دانشگاهی وارد دوره کاردانی شده باشند.

منظور از پیوسته در یک مقطع یا دوره ی تحصیلی آن است که تا دادن آن مدرک آزمونی یا کنکور دیگری در کار نخواهد بود . مثلا کارشناسی ارشد پیوسته به این معناست که پس از قبولی فرد درکنکور سراسری تاگرفتن کارشناسی یاگرفتن کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) این رشته هایی که لفظ پیوسته با آنها همراه است کنکور دیگری ندارند . مثلا معماری به صورت کارشناسی ارشد پیوسته است این بدان معناست که تا گرفتن فوق لیسانس می توان بدون وقفه ادامه تحصیل داد و کنکوری برای ورود به کارشناسی ارشد، برای دانشجویان معماری(کارشناسی ارشد پیوسته معماری) وجود نخواهد داشت. اما در مورد کاردانی در دانشگاه چیزی به نام کاردانی پیوسته وجود ندارد، بلکه کاردانی پیوسته برای دانشکده های فنی و حرفه ای است .
دانشگاه جامع علمی – کاربردی مانند سایر دانشگاههای دوره های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، پیام نور، مراکز تربیت معلم و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی ، زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و با این تفاوت که فارغ التحصیلان و دیپلمه های نظام جدید و فنی حرفه ای و یا دیپلمه های نظام جدید کاردانش نمی توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه مذکور ثبت نام کنند . در حالی که در دانشگاه جامع علمی – کاربردی محدودیتی برای ثبت نام و آزمون متناسب با رشته خود ندارند.

موفق و پیروز باشید.


مشاوره راسخون / تحصیلی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.