سلام.من روابط اجتماعی نسبتا خوبی دارم.اگر بخوام خیلی…

۱۳خردادماه،

عسل ( تحصیلات : فوق دیپلم ، ۲۲ ساله )

سلام.من روابط اجتماعی نسبتا خوبی دارم.اگر بخوام خیلی راحت میتونم با حرفام جنس مخالف رو جذب خودم کنم.نه که لوس بشم و ناز کنم،نه.با یه سری حرفای معمولی.اما هیچوقت نتونستم کسی رو که جذب میکنم،نگه دارم.مورد های خوبی داشتم.اما هر کدومو به یه دلیل از دست دادم.چه کنم!!ممنون

مشاور ( سیدحبیب الله احمدی – یکشنبه، ۱۲ خرداد )

: باسلام. این مسئله احتمالاً بیش از اینکه به شخصیت شما یا مهارت های اجتماعی شما مربوط باشد، به موقعیتی که شما برای ارتباط انتخاب کرده اید، مربوط است. اگر منظور شما روابط دوستی بین دو جنس است، ماهیت این روابط، به لحاظ روانشناختی مخصوصاً در فرهنگ ما بسیار مشکل ساز و به دور از بهداشت روانی و سلامت روابط بین فردی، محسوب می شود. این را صرفاً به لحاظ مبانی مذهبی نمی گویم، بلکه به لحاظ مبانی روانشناسی مطرح می کنم. شاید در بعضی از فرهنگ های دیگر، روابط دوستی بین دوجنس، کاملاً تعریف شده باشد و جزئی از هنجارهای فرهنگی آن جامعه محسوب شود. اما در جامعه ی ما بافت این روابط، بافت سالم و ایمنی نیست. معمولاً افراد به جای اینکه با شخصیت واقعی خود، وارد این روابط شوند، با ویترین و نقاب های پر رنگ و لعابی که بر شخصیت واقعی خود پوشانده اند، وارد رابطه می شوند. چیزی که شما در این روابط از افراد می بینید و حتی چیزی که آنها از شما می بینند، فقط یک نقاب تزئین شده است. معمولاً خانم ها با انگیزه ی صمیمیت و تجربه ی یک رابطه ی عاطفی هیجان برانگیز وارد این روابط می شوند، اما انگیزه ی آقایانی که با شما وارد رابطه می شوند، لزوماً همین موضوع نیست، هرچند که اینگونه تظاهر کنند. در بسیاری از موارد، آقایان با انگیزه ی پرداختن به امیال جنسی یا هیجانات مرتبط با آن، وارد چنین روابطی می شوند و حتی اگر با صمیمیت هم وارد شوند، دیر یا زود، انگیزه ی صمیمیت آن ها تحت الشعاع امیال جنسی قرار خواهد گرفت. حتی جالب است بدانید که این روابط، بستر بسیار مناسبی برای بسیاری از مردانی است که به لحاظ روانشناختی، مبتلا به اختلالات شخصیتی بسیار جدی و خطرناکی هستند. اگر بخواهم صریح تر صحبت کنم، این روابط برای چنین افرادی، در واقع حکم یک شکارگاه را دارد. چنین شخصیت هایی به راحتی طرف مقابل را جذب خود می کنند و به تدریج، هرنوع سوء استفاده ای را از طرف مقابل خود به راه می اندازند.
در کل، پیشنهاد من این است که برای حل این مسئله ای که ذهن شما را مشغول کرده است، بهترین راه حل، حذف خود مسئله است. زیرا چنین روابطی به هیچ وجه، بستر امنی برای ارضای نیاز به صمیمیت نیست. اگر حتی صمیمیت با دوستان همجنس برای شما رضایت بخش نیست، سعی کنید صمیمیت با جنس مخالف را فقط از طریق ازدواج دنبال نمایید.


مشاوره راسخون / روانشناسی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.