سلطانی سروستانی:خانواده برای “جمیل” فراتر از قانون است/ برای باورپذیری نقش، خودم را به جای “جمیل” گذاشتم

مهدی سلطانی سروستانی بازیگر نقش “جمیل” در مجموعه دیوار در گفتگو با خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: موضوعی که همیشه در مورد این نقش برای من مهم بود اینکه اگر من جای “جمیل” بودم با وجود این خاطرات و گذشته چه کاری را انجام می‌دادم.
وی با اشاره به تفکر خود درباره “جمیل” و ایفای نقشش تصریح کرد: خاطره “جمیل” از گذشته و زندگی اش و علاقه او به دخترش “خورشید” او را به این فکر فرو می‌برد که چه کاری را باید انجام دهد.
سروستانی در خصوص باورپذیرتر شدن نقش خود اظهار داشت: این ذهنیت من نسبت به “جمیل” باعث شد که نقش باورپذیر تر شود و از آنجا که من بازیگری را به عنوان یک هنر می‌بینم باید با آن ارتباط برقرار می‌کردم.
این بازیگر ادامه داد: ایجاد ارتباط با کاراکتر و ایجاد جذابیت ها تاثیرگذاری این شخصیت “جمیل” را بیشتر کرد.
این بازیگر تئاتر اظهار داشت: “جمیل” یک انسان شرور و بد اخلاق نیست و انسانی خاکستری بوده و به دلیل واقعی بودن نمی‌تواند سیاه یا سفید مطلق باشد و خانواده برای “جمیل” فراتر از قانون است.
سروستانی تصریح کرد: “جمیل” به لحاظ قانون آدم بدی است ولی شرایط خانوادگی را به شرایط حاکم بر جامع اش ترجیح می‌دهد.
وی افزود: برای “یونس” قانون فراتر از خانواده اش بوده و پیش چشم او “جمیل” آدم خوبی نیست.
این پیشکسوت عرصه بازیگری ابراز داشت: سعی کردم ایدئولوژی “جمیل” را درک کنم و با همذات پنداری، باور پذیری رفتار او را در ذهن مخاطب بیشتر کرده و آن را پیش از پیش به تصویر درآورم.
سروستانی با بیان این مطلب که “تینا آخوندتبار” ایفاگر نقش خورشید توانست به خوبی بدرخشد، گفت: خورشید یا تینا آخوند تبار  بازیگری با انگیزه هستند که این امر باعث درخشش بیشتر آ‌ثار او در آینده می شود.
وی با اشاره به تبادل نظر خود با آخوند تبار ادامه داد: خیلی فرصتی برای تبادل نظر بین من و آخوند تبار، خورشید نبود ولی در صورت پرسش از سوی او تا حد امکان به او کمک می‌کردم.
سروستانی با اشاره به رفتار “جمیل” با خواهر خود گفت: زن “یونس” به جای اینکه طرف خانواده حقیقی خود را بگیرد به سمت خانواده حقوقی خود رفت و ۱۵ سال از ترس نشدن توهینی از سوی “جمیل” به شوهرش به دیدار برادر خود نرفت.
این بازیگر با اشاره به خواسته “جمیل” از خواهر خود و خشونت ظاهری اش، اظهار داشت: “جمیل” نیاز به پشتیبانی خواهر خود داشته ولی در نهایت به تنهایی مطلق می‌رسد.
وی تصریح کرد: بنابراین “جمیل” انسان تنهایی است و در جاهایی فصل مشترکی بین پدرها و دخترهایی دارد که یکی از اعضای خانواده آن ها در زندان به سر می برند.
سروستانی تصریح کرد: فکر می‌کنم کسانی که بنا به هر دلیلی به زندان رفته اند شخصیت واقعی “جمیل” را درک می‌کنند.
این بازیگر مجموعه ماندگار “در مسیر زاینده رود” گفت: حضور در “دیوار” چهارمین پیشنهاد از سوی سیروس مقدم کارگردان این مجموعه بود که خوشبختانه این بار شرایط حضور در این پروژه را داشتم.
وی در خصوص فیلمنامه این مجموعه تصریح کرد: “دیوار” از یک فیلمنامه خوبی برخوردار بود و امیدوارم در فرصتی مناسب بتوانم همکاری مجددی را با این تیم و به خصوص سیروس مقدم داشته باشم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.