سلطانی فر:حوزه خبرنگاری نیاز به آسیب شناسی دارد

‘محمد سلطانی فر’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود : اگر از من به عنوان کسی که تخصصش در این حوزه است سوال شود همانند معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد خواهم گفت که اگر خبرنگاران حرفه ای بیشتری داشته باشیم وضع ما در دنیا بسیار بهتر از این خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت نگاه تخصصی به حرفه خبرنگاری یاد آور شد خبرنگار قبل از این که وارد این شغل شود باید آموزش های لازم را دیده باشد و حتی اگر خبرنگار بعداز ورود به این شغل آموزش داده شود بشرط آنکه نگاه ما تخصصی باشد موثر است.

سلطانی فر از آموزش و علاقه به عنوان دو مولفه عمق بخشی به حرفه خبرنگاری یاد کرد و افزود: من دقیقا نمی دانم ورود و خروج در حرفه خبرنگاری به چه میزانی است اما آنچه مسلم است با توجه به اظهارات معاون مطبوعاتی این حرفه نیاز به نوعی آسیب شناسی دارد.

این استاد پیشکسوت روابط عمومی الکترونیک از ورود خبرنگاران به حوزه روابط عمومی به عنوان یک آسیب یاد کرد و افزود: روابط عمومی شغل بسیار مهم و حرفه خوبی است اما اینکه خبرنگار از مرز نقد و انتقاد خارج و وارد حوزه ای دیگر شود جای بررسی و آسیب شناسی دارد بخصوص که برخی خبرنگاران ما به حوزه هایی غیر از روزنامه نگاری وارد و از حوزه اصلی کارشان خارج می شوند.

وی افزود: خروج این دسته از خبرنگاران قطعا یک آسیب است چرا که آن ها سال ها در فضای رسانه ای کشور کار کرده و تجربه اندوخته اند.

اجتمام ** ۱۳۱۳** ۱۵۶۹** ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۱۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.