سلطان اهدای خون جهان کیست؟

فروردین ۱۴۰۳

سلطان اهدای خون جهان گفت: در طول ۵۳ سال اهدای خون، حتی در ماه مبارک رمضان نیز این روند را تغییر ندادم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ سید محمدحسن شیخ‌الاسلامی فوق تخصص طب انتقال خون و ایمن‌شناسی امروز در این زمینه گفت: اهدای خون فواید علمی، پزشکی و بهداشتی فراوانی را نصیب اهدا کنندگان مستمر می‌کند و سبب می‌شود این اشخاص به بسیاری از بیماری‌های قلبی، روانی، سکته‌های مغزی، دیابت، فشارخون، پرخونی دچار نشوند.

وی افزود: من از مسئولان انتقال خون شیراز بودم و شبانه‌روز تلاش می‌کردیم برای رزمندگان جبهه خون بیشتری فراهم کرده و به جبهه بفرستیم.

این پزشک متخصص تصریح کرد: آن زمان مسئول یک پژوهش بودم و برای پژوهش به دنبال یک آزمایش‌شونده محسوب می‌شدم که پول دریافت کند و برای شش ماه، هر ماه یک مرتبه و در هر مرتبه ۵۰۰ سی سی خون بدهد، اما هیچ‌کس برای این آزمایش پیش‌قدم نشد.

شیخ‌الاسلامی عنوان کرد: من تصمیم گرفتم خود وارد این کار شوم و به جای شش ماه، ۱۶ ماه تمام هر ماه یک بار، بدون وقفه از خود خون گرفتم و حتی در ماه رمضان نیز این کار را ترک نکردم.

این پزشک متخصص بیان داشت: بدون مکمل غذایی و دارویی این کار را انجام دادم و این رکورد در دنیا ثبت شد.

وی با بیان اینکه در آستانه ۷۹ سالگی ۲۰۰ بار خون اهدا کرده‌ام، افزود: من هنوز اهدای خون می‌کنم اگر چه مرز بین‌المللی و قانونی دنیا برای اهدای خون ۱۶ تا ۶۵ سالگی تعیین شده و من ۱۲ سال است که از این مرز سنی قبل‌ام.

سلطان اهدای خون جهان ادامه داد: تا ۱۵ سال پیش ناشناخته بودم چرا که هدفم این نبود که مورد تشویق قرار بگیرم، اما سازمان انتقال خون هنگامی شرایط مرا دید با اصرار از من خواست این موضوع عنوان شود.

شیخ‌الاسلامی اضافه کرد: اگر هر بار اهدای خون میانگین ۵۰۰ سی سی در حدود ۹۶ لیتر خون اهدا کرده باشم  معادل خون کامل بدن ۲۰ نفر است.

فوق تخصص طب انتقال خون و ایمن‌شناسی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع که هر اهدا کننده خون حداقل سه نفر را از مرگ نجات می‌دهد، خون اهدایی من تاکنون  نزدیک به ۶۰۰ نفر را نجات داده و این احساس بسیار زیبا و معنوی است.

وی در پایان اذعان داشت: نیم ساعت از وقت به علاوه بخشی از خونتان مساوی با نجات یک انسان است و این موضوع زمینه‌ساز نزدیک‌تر شدن به خدا می‌شود، از این رو تمام اشخاص دنیا با هر تفکر و مذهبی اگر به دنبال ارتباط نزدیک‌تر با خدای خود می باشند اهدای خون را تجربه کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.