سلطان عمان به تهران سفر می کند

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سلطان عمان در رأس هیأتی به عنوان نخستین ضروریان خارجی رئیس جمهور کشورمان به تهران سفر می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سلطان قابوس، سلطان عمان روز یکشنبه در رأس هیأتی به عنوان نخستین ضروریان خارجی رئیس جمهور کشورمان به تهران سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و افریقای وزارت امور خارجه که پیش از این از سفر سلطان قابوس به تهران خبر داده بود، این سفر در راستای تحکیم مناسبات دوجانبه و رایزنی های منطقه ای عنوان کرد.

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: روابط تهران و کشورهای خلیج فارس مبتنی بر دوستی، برادری و اعتماد متقابل است و تقویت همکاری ها از سطوح زیست محیطی تا امنیتی مورد توجه ایران و کشورهای منطقه است.

سلطان قابوس در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس جمهور کشورمان با مقام معظم رهبری و دیگر روسای قوا نیز دیدار خواهد کرد.

سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه نیزدرباره سفر سلطان قابوس به ایران گفت: پس از انتخاب آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور سلطان عمان پیغام داده بود که علاقه مند است نخستین ضروریان خارجی ایشان باشد.

وی با اشاره به این که سلطان عمان علاقه مند بود در مراسم تحلیف نیز شرکت کند، بیان کرد: به سبب برنامه های عید فطر ایشان نتوانست در این مراسم حاضر شود ولی یکی از ضروریترین مشاوران خود را فرستاد.

عراقچی گفت: سفر سلطان عمان به ایران نیز در همین راستا تنظیم شده است. ایران و عمان در دو سوی خلیج فارس می باشند و همواره همکاری نزدیک داشته اند. دولت عمان نیز همیشه نسبت به ایران احساسات برادرانه خود را نشان داده و این مسئله را در عمل ثابت کرده است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.