سلول های خون ، قلب و ریه حس بویای دارند

۲۱فروردین۱۳،
ممتاز نیوز: تحقیقات اخیر نشان می دهد که بعضی از سلول های بدن مانند سلول های خون، قلب و ریه نیز دارای گیرنده های بویایی می باشند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایرنا، محققان تا به امروز تصور می کردند که تمام گیرنده های بویای فقط در بینی قرار دارند.

گیرنده های بویایی، تمام بوهای استشمام شده را به صورت پیام به مغز ارسال می کند. این پیام های عصبی در زمینه بویایی، به ۲ نوع خوشایند و ناخوشایند تقسیم بندی می گردد.

سوالی که ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده، این است که آیا برای مثال سلول های بویایی مغز، بوی غذایی را که فرد مصرف می کند، حس می کند و قادر به تشخیص آن است.

جواب این سوال هنوز مبهم است ولی آنچه مسلم است این است که گیرنده های بویایی در این اندام وجود دارند؛ ولی عملکرد آنها هنوز مشخص نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیچر، سلول های بویایی موجود در دهان و بینی ˈG-proteinˈ نام دارند و موضوع جایزه نوبل شیمی سال ۲۰۱۲ بودند.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. فرنگیس امینی:

    باسلام وخسته نباشی آقای دکتر من حدود۸ماهه که حس بویاییم رو از دست دادم بر اثر یک سرما خوردگی البته برای درمان سریع رفتم دکتر برای درمان دکت یک دوره آمپول کرتون تجویز کرد اما موثر نبود وهمچنین از اسپره وقطره هم استفاده کردم وقرصهای ضد آلرژی وهینطور برای اطمینان خاطر که بدونم سینوزیت دارم یا التهاب مخاط بینی رفتم برای سیتس اسکن اما ظاهرا چیزی تو عکس نشون نداد همه چیز نرمال بود لطفا مرا راهنمایی کنید چکار کنم باتشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.