سلیمی:آموزشیاران نهضت سوادآموزی استخدام رسمی آموزش و پرورش شوند

شنبه ۹ اردیبهشت – ۰۱:۱۰:۱۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزشیاران نهضت سوادآموزی درنهایت به استخدام رسمی آموزش و پرورش می‌شوند،گفت: این استخدام از طریق آزمون و با احتساب سنوات خدمتی آموزشیاران انجام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علیرضا سلیمی درباره تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سواد آموزی، تصریح کرد: در تصمیم جدیدی که در مجلس شورای اسلامی گرفته شد مقرر شده تا آموزشیاران نهضت سوادآموزی به استخدام رسمی آموزش و پرورش درآیند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین راستا و از طریق آزمون و با احتساب سنوات خدمتی آموزشیاران نهضت سوادآموزی به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می آیند.
وی افزود: البته طرحی دیگر نیز برای تعیین تکلیف این افراد در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و به زودی در صحن مجلس بررسی خواهد شد تا به نوعی رضایت آموزشیاران نهضت سواد آموزی برطرف شود.
این نماینده مردم در مجلس هشتم اعتبارات مصوب نهضت سوادآموزی را نامناسب خواند وبیان کرد: اعتبارات نهضت سوادآموزی مناسب نیست، زیرا بودجه کشور به هر اندازه که هر سازمان و نهادی خواسته باشند اختصاص داده نمی شود، زیرا ما از نظر زیرساخت‌ها در دنیا در ردیف‌های نهم و دهم هستیم و باید برای ایجاد این زیرساخت‌ها اقدامات بیشتری در دستور کار قرار گیرد.
سلیمی گفت: از بحث سوادآموزی در کشور از سوی حضرت امام(ره) به عنوان یک نهضت و جهاد علمی یادشده است که باید در این مورد اهتمام کرد و حمایت از آموزشیاران نیز در این قالب می‌گنجد.
عضو فراکسیون بیداری اسلامی اضافه کرد: برای یک کشور اسلامی مثل ایران پسندیده نبود که آمار بی سوادان بالایی را داشته باشیم ولی به همت و تلاش مرد و زن این مرز و بوم به ویژه آموزشیاران امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بی‌سوادی از کشور ما رخت بر بسته است.
بر اساس قانون مصوب ۱۵ مهر ۸۸ مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش موظف شده است تا ۷ هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی را طی ۵ سال استخدام کند که سال گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از آنان استخدام شدند./

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۳۱۰۱۲۹۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.