سلیمی: با‌ارزش‌ترین مدال المپیک را می‌گیرم

به گزارش جوان، عادت کرده بودیم که مدال‌ طلای قوی‌ترین مرد جهان نصیب ایران شود. ‌حالا بعد از گذشت چهار سال جوان برومندی از خطه شمال سر بر آورده که دنیا را مات و مبهوت درخشش خود کرده، بهداد سلیمی طی دو سال گذشته تمام عناوین رضازاده را تکرار کرده و حالا اوست که نگاه‌های منتظر مردم ایران برای افتخارآفرینی در المپیک لندن و باز پس گرفتن عنوان قوی‌ترین مرد جهان را به دنبال خود احساس می‌کند. 

به واسطه سه مدال طلای شما تیم وزنه‌برداری ایران پس از ۹ سال در آسیا قهرمان شد. الان چه احساسی دارید؟ 

قهرمانی در آسیا خیلی چسبید. ببینید تمام بچه‌ها زحمت کشیدند از آقای رضائیان که نتوانست طلا بگیرد تا سهراب مرادی که پدیده این دوره از رقابت‌ها شناخته شد. طبیعتاً من هم تمام سعی و تلاش خود را کردم تا مدال طلا بگیرم که خدا را شکر توانستم. در کل تلاش همه بچه‌ها باعث قهرمانی آن هم پس از ۹ سال شد. 

حسین رضازاده عنوان قوی‌ترین مرد جهان را یدک می‌کشید که حالا این عنوان در اختیار شماست. فکر می‌کنید تا کی می‌توانید آن را حفظ کنید؟ 

خیلی مانده تا من مثل آقای رضازاده شوم بعد از چند سال تازه توانستم رکورد یک ضرب او را جابه‌جا کنم. فکر می‌کنم که حالا حالا‌ها باید تجربه‌اندوزی کنم، اما از اینکه من به عنوان یک ایرانی توانستم رکورد او را جابه‌جا کنم خیلی خوشحالم. بارها و بارها آقای رضازاده هم از اینکه یک ایرانی باعث جابه‌جایی رکوردش شده ابراز خوشحالی کرده تا آنجا که بتوانم سعی می‌کنم این عنوان را حفظ کنم چون افتخاری است برای کشورمان ایران. 

بعد از قهرمانی آسیا چند روزی در استراحت هستید، الان قائم‌شهرید؟
 
در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم تازه از تمرینات برگشته‌ام. بچه‌های تیم چندروزی را برای استراحت پیش خانواده خود رفته‌اند، اما من ترجیح دادم در اردو بمانم و تمرینات خود را ادامه دهم البته بدنم کمی خسته است، اما خودم بیشتر دوست داشتم تا فاصله کمی که به المپیک مانده قید همه چیز را بزنم و فقط و فقط به المپیک و رقابت‌هایش فکر کنم. 

تمرینات فشرده و اردوهای طولانی‌مدت و تورنمنت‌های مختلف باید سختی زیادی داشته باشد؟ 

شاید باورتان نشود خیلی وقت‌ها از فرط خستگی نمی‌دانم چه کار بکنم، اما وقتی به یاد المپیک می‌افتم خستگی را فراموش می‌کنم. الان مردم روی من حساب دیگری باز کرده‌اند. 

شما درست می‌گویید مردم الان می‌دانند که بهداد به راحتی مدال طلا می‌گیرد و برای همین منتظر رکورد جدیدتان هستند. نظرتان در این باره چیست؟ 

من چون مدالی از المپیک در کارنامه ورزشی‌ام ندارم پس اولین اولویتم کسب مدال است. ان‌شاءالله اگر مدالم قطعی شد حتماً برای رکورد و جابه‌جایی آن اقدام خواهم کرد. 

گفته می‌شود کوروش باقری در تمرینات زیاد سخت‌گیری می‌کند، درست است؟ 

من دو سال است که با آقای باقری کار می‌کنم و به او اعتماد کامل دارم و همیشه جواب این اعتمادم را هم گرفته‌ام. هر کسی طرز فکری دارد و تصورم بر این است که او در کسوت سرمربی وظیفه‌اش را خوب می‌داند. تمرینات خیلی هم سخت یا فشرده نیست. چرا که او خودش قبل از اینکه سرمربی باشد یک وزنه‌بردار بوده پس می‌داند که این سخت‌گیری‌ها در عملکرد وزنه‌بردار تأثیر بسزایی دارد. 

می‌دانستی در المپیک دو مدال از همه ارزش بیشتری دارد؟ 

بله اما من می‌گویم سه مدال در المپیک از همه باارزش‌تر است یکی سریع‌ترین دونده، دوم قوی‌ترین وزنه‌بردار و سوم بالاترین پرتاب‌کننده دیسک. من قول می‌دهم ان‌شا‌ءالله با یاری خدا مدال طلای المپیک را کسب کنم تا علاوه بر افتخارآفرینی برای کشورم کلکسیون مدال‌هایم را هم کامل کردده باشم تا باارزش‌ترین مدال المپیک برای یک ایرانی باشد. 

بعد از وزنه‌ زدن فکر می‌کنی در کسوت مربی هم فعالیت داشته باشی؟ 

الان به این موضوع فکر نمی‌کنم. در واقع هنوز راه زیادی تا خداحافظی دارم. طبیعی است که فکر کردنش هم برایم مقدور نیست درحال حاضر فقط و فقط به المپیک فکر می‌کنم.


جوان آنلاین – آخرین عناوین ورزشی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.