سلیمی: مسئولان شجاعت عذرخواهی داشته باشند

۲۸ام بهمن ،

77-49.jpg

یک نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه “در نظام جمهوری اسلامی ایران فرمایشات رهبری فصل‌الخطاب است”، گفت: مسئولان باید به فرمایشات ایشان تمکین عملی داشته باشند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم تبریز اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران فصل‌الخطاب است و مسئولان مسئولیت مناصب خود را از مقام ولایت اخذ کرده‌اند و مشروعیت هر مسئولی در نظام اسلامی ماذون به اذن ایشان است.

وی تصریح کرد: بنابراین مسئولان باید در این راستا تمکین عملی داشته باشند، چراکه اکنون زمان گفت‌وگوهای صرف قبل است و باید بعد از فرمایشات ایشان تمکین عملی داشته باشند.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه “مقام معظم رهبری در فرمایشات خود نقشه راه مسئولان را مشخص کرده‌اند”، گفت: در واقع دورنمای عملکرد مسئولان مشخص شده است زیرا ایشان تاکید داشته‌اند که مسئولان دربارهٔ مسائل معیشتی مردم ورود پیدا کنند و وظیفه خود را برای رفع مشکلات مردم انجام دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس افزود: بر اساس فرمایشات ایشان، تمامی تقصیرها را نباید ناشی از تحریم‌ها دانست، زیرا بعضی از آنها در داخل قابل حل شدن است و می‌توان با هم‌اندیشی و همفکری آنها را حل کرد.

وی ادامه داد: ایشان همچنین تاکید کردند که مسئولان نباید فریب دوستان خارجی را بخورند و در نتیجه فکر می‌کنم که بعد از مذاکره مواضع دقیقی از سوی مسئولان اتخاذ نشده باشد که رهبری چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند.

سلیمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت اخلاق‌مداری در میان مسئولان اظهار کرد: رعایت آموزه‌های اخلاق و آمیختن آنها با ادب و متانت، قطعا مسیر آینده ما را روشن خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود مؤکدا به دنبال تمأنینه و آرامش در جامعه قبل از انتخابات و روزهای پایانی سال می باشند و هرکدام از مسئولان که سخنانشان بر هم زدن آرامش مردم ترقی شود، قطعا خلاف نظر رهبری است و مسئولان در سطح کلان باید در راستای آرامش‌بخشی به جامعه عمل کنند.

سلیمی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور که رهبری نیز به آنها اشاره کرده است، گفت: در این شرایط مسئولان باید صریح و شفاف از مردم عذرخواهی کنند، چرا بعضی‌ها از عذرخواهی و انتقاد فرار می‌کنند در حالی که هرکسی به اندازه‌ای که در مساله‌ای نقش‌آفرینی داشته، باید به همان اندازه شجاعت عذرخواهی را نیز داشته باشد و بداند که فردی که عذرخواهی کند، قطعا محبوب مردم خواهد بود. باید فرهنگ عذرخواهی در جامعه نهادینه شود.

وی یادآور شد: پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن که مردم بار دیگر ثابت کردند که به نظام و ولایت اعتقاد دارند. ای کاش بعضی مسئولان قبل از اینکه رهبری گله‌مند شوند، از مردم عذرخواهی می‌کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.