سل از لحاظ بار بیماری جز ۷ بیماری اول خواهد شد

۰۲خردادماه،

بر طبق برآوردها در صورت ادامه روند کنونی، به احتمال بسیار تا چند سال آینده، سل از لحاظ بار بیماری جزء ۷ بیماری اول خواهد شد.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمی  باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری سل مبتلا می باشند که البته این آمار با توجه به اینکه همه موارد سل شناسایی نشده است،‌ می تواند تا حدودی با واقعیت متفاوت باشد.

 وی با اشاره به اینکه بار بیماری و هزینه های ناشی از سل در مقایسه با بسیاری دیگر از بیماری ها بسیار بالاتر است،‌تصریح کرد: متاسفانه باروند کنونی بیماری سل و افزایش مقاومت های دارویی و بالا رفتن آمار سل فعال،  به احتمال بسیار تا چند سال آینده بیماری سل از لحاظ بار بیمای ،‌جز ۷ بیماری اول خواهد شد.

 خالصی گفت:  در واقع آنچه که مشکلات و بار بیمای ناشی از سل را افزون می کند،  روش های درمان  نادرست، ایجاد باسیل های مقاوم به داروهای موجود وگسترش بعضی از بیماری های مزمن و زمینه ای است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش بار بیماری سل و هزینه های سنگین آن به ویژه درچند کشور در حال توسعه، توجه جدی  برای پیشگیری امور درمانی و همچنین افزایش همکاری های بین المللی برای مقابله با سل بسیار ضروری است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.