سمفونی ۱۶ فرهت هفته آینده به بازار موسیقی می‌آید

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

شاهین فرهت؛ آهنگساز و مدرس دانشگاه موسیقی از انتشار یافتن سمفونی ۱۶ خود در هفته آینده خبر داد.

شاهین فرهت، آهنگساز و مدرس دانشگاه موسیقی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین از انتشار یافتن سمفونی شماره۱۶ خود خبر داد و گفت: سمفونی شماره ۱۶ در ادامه دیگر سمفونی هایی من نوشته شده و اثری تونال محسوب می گردد که با مدرنیته موجود در آنها در هم آمیخته شده است. این سمفونی برای ارکستر بزرگ نوشته شده است و سازبندی آن رنگ بندی جذاب و دلچسبی دارد.

این آهنگساز در ادامه گفت: نوشتن موومان این سمفونی بیش از چهار ماه طول کشید زیرا این اثر مجموعه‌ای از اندوخته‌های من در طول فعالیتم در حوزه موسیقی است. سازبندی در نظر گرفته شده در این اثر مجموعه کاملی از سازهای به کار گرفته در ارکستر است و من این سمفونی را در اکراین ضبط کردم که در همکاری که با نوازندگان ارکراینی داشتم توانستم به بهترین شکل ممکن آن را به ضبط برسانم.

وی افزود: من این اثر را به اولین معلم موسیقی خودم؛ هرمز فرهت تقدیم می کنم. هرمز فرهت از آهنگسازان، موزیکولوگ، مولف و اولین موسیقیدان ایرانی محسوب می گردد که کوارتت زهی ساخته است. من در ساختن سمفونی شماره ۱۶ خود بخشهایی از موسیقی استاد هرمز فرهت را استفاده کرده ام و قسمتهای ۲ و ۳ این سمفونی را از قسمتهایی از آثار وی انتخاب کرده ام.

این مدرس موسیقی تصریح کرد: سمفونی شماره ۱۶ از ساخته های من هفته آینده توسط شرکت فرهنگی-هنری راوی آذر کیمیا منتشر و روانه بازار موسیقی ایران خواهد شد.

از وی تا کنون سمفونی های خیام، ایرانی، دماوند، ایران، امام رضا (ع) ، خلیج فارس، ایثار، پیامبر (ص)، و …تهران اجرا شده است.

پایان پیام/۴۳

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.