سمینار تخصصی مهندسی برق در پتروشیمی بندرامام

با حضور اساتید دانشگاه، کارشناسان و متخصصان صنعت برق، سمینار تخصصی مهندسی برق با محوریت تولید، توزیع و مصرف برق، بررسی مشکلات و تکنولوژهای نوین به میزبانی مرکز پژوهش در پتروشیمی بندرامام برگزار گردید.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام طبق مصوبه معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت برگزاری سمینارهای تخصصی و برقراری ارتباط صنعت با دانشگاه جزو وظایف مراکز پژوهش گردیده , لذا در همین راستا مرکز پژوهش پتروشیمی بندرامام به منظور استفاده از تجربیات دانشگاه ها ، قطب های علمی و شرکت های دانش بنیان در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در پتروشیمی بندرامام و استفاده از انرژی های پاک با هدف صیانت از محیط زیست با دعوت از رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی جناب دکتر بطحایی اقدام به برگزاری سمینار تخصصی در زمینه مهندسی برق نمود .
در این سمینار رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی دکتر بطحایی ضمن تقدیر و تشکر از پتروشیمی بندرامام بدلیل پیشگام بودن در امر بهینه سازی مصرف انرژی و بکارگیری تکنولوژی های نوین و پیشرفته بر استفاده از نیروهای متخصص و دانشگاهی در این امر تأکید نمودند و اظهار داشتند : با توجه به شرایط اقلیمی کشور و توان تولید  انرژی های جایگزین و بحث رقابتی تولید انرژی در صنعت و با توجه به محدودیت و پایان پذیر بودن منابع تولید انرژی ، لازم است که به طور جدی و تخصصی به دنبال راهکارهای تولید و بکارگیری تکنولوژی های نوین و مدرن در زمینه تولید انرژی های پاک باشیم . در ادامه این سمینار ایشان به معرفی نیروگاه های تولید همزمان برق، گرما ، سرما ( CHP ) پرداختند .
در ابتدای این جلسه نیز مهندس درویش از کارشناسان مرکز پژوهش پتروشیمی بندرامام به بیان اهداف ، دستاوردها و     پروژه های انجام شده به دست متخصصین برق در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در پتروشیمی بندرامام پرداخت در خاتمه این سمینار اساتید دانشگاهی دعوت شده از نیروگاه برق مجتمع پتروشیمی بندرامام بازدید نمودند .
شایان ذکر است سمینار مهندسی برق با حضور کارکنان نیروگاه ، کارشناسان مهندسی برق ، اداره تعمیرات برق و کارشناسان بخش های مختلف در سالن اجتماعات مجتمع پتروشیمی بندرامام برگزار گردید ./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.