سمی‌ترین شهرهای زمین کجاست؟

فروردین ۱۴۰۳

حدود ۲۰۰ میلیون نفر از مردم در نقاط خطرناکی زندگی می‌کنند که در معرض خطر ضایعات سمی است و خطر این ضایعات مشابه تهدیدهای مالاریا یا سل به سلامت عمومی است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، نویسنده تحقیقات انجام شده از موسسه بلک اسمیت و گرین کراس اظهار داشتند که تعداد قابل توجهی از مردم در نقاط خطرناکی در معرض خطر ضایعات سمی می باشند که خطر این ضایعات مشابه تهدیدهای مالاریا یا سل به سلامت عمومی است.

این تحقیق در بیش از ۳ هزار نقطه از ۴۹ هزار کشور جهان انجام شده است.

دکتر جک کاراوانوس مدیر تحقیقات موسسه بلک اسمیت و استاد سلامت عمومی دانشگاه نیویورک گفت: این تهدید یک مشکل جدی برای سلامت عمومی و تاکنون میزان آن ارزیابی نشده است.

این تحقیق در آکرا پایتخت غنا انجام داده و این محل را به عنوان بالاترین تهدید سهم به زندگی انسانی توصیف کردند. محققان اظهار داشتند که نتایج این تحقیق از دولتها پنهان نیست و آنها از این موضوع مطلع می باشند.

در شهر آکرا محوطه ای به نام Agbobloshie وجود دارد که حیاط ضایعات جهانی الکترونیک است و سبب ایجاد مشکلات سلامتی و زیست محیطی جدی می گردد.

براساس نتایج این تحقیق دراین محوطه یک سیر فعالیتهای بازیابی انجام می گردد که هرکدام دارای خطرات بوم شناختی و حرفه ای منحصر به فرد است.

غنا به عنوان بزرگترین محل پردازش ضایعات الکترونیکی در آفریقای غربی سالانه ۲۱۵ هزار تن قطعات الکترونیکی دسته دوم عمدتا از اروپای غربی وارد می کند و سالانه ۱۲۹ هزار تن از این ضایعات را تولید می کند.

نتایج این تحقیق اخطار داده است که واردات ضایعات الکترونیکی تا سال ۲۰۲۰ دوبرابر می گردد.

درمیان ده محل پرخطر ضایعات سمی در این تحقیق آفریقا، اروپا و آسیا دارای سه نقطه مشخص و آمریکای لاتین دارای یک نقطه مشخص است.

براساس اطلاعات این تحقیق ده ها هزار زن و کودک در معرض خطرات آلودگی های زیست محیطی و ضایعات سمی می باشند.

در بعضی نقاط صدمه وارد شده به زمین به قدری بسیار است که نمی توان آن را تغییر داد بنابراین تنها گزینه جابه جایی سکنه و مهر و موم آلودگی است. برای مثال فلزات سنگین به سختی از خاک پاک می شوند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.