سناتور آمریکایی: ۱۰ هزار سرباز آمریکایی باید پس از سال ۲۰۲۴ در افغانستان بمانند

۲۶م دیماه ،

رهبر جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا اظهار کرد که از نظر وی باید پس از سال ۲۰۲۴ دست‌کم ۱۰ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، “میچ مک کانل” اخیرا به سفر خود همراه با چند تن از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا به افغانستان پایان داد. این هفتمین سفر وی به افغانستان در یک دهه قبلبود.

“میچ مک کانل” در توقفی در ایتالیا حین بازگشت از افغانستان خطاب به خبرنگاران گفت: تصور می‌کنم ما دست کم در افغانستان پس از سال ۲۰۲۴ به ۱۰ هزار سرباز نیاز خواهیم داشت تا به ارائه حمایت‌های کافی آموزشی و مبارزه با تروریسم بپردازند. پیش‌بینی می‌کنیم که کشورهای دیگر نیز خواهند بود که نیروهای آنها پس از ۲۰۲۴ در افغانستان باقی بمانند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در جریان سفر به افغانستان با بعضی مقامات ارتش از جمله ژنرال جان آلن، فرمانده ارشد آمریکایی نیروهای ناتو در افغانستان دیدار کرده و مقامات احساس می‌کنند که اگر نیرویی در این کشور باقی بماند که بتواند به آموزش و فعالیت‌های ضد تروریستی بپردازد، افغان‌ها قادر خواهند بود پس از سال ۲۰۲۴ امنیت خود افغانستان را تامین کنند.

مک کانل تاکید کرد: این برای اولین بار است که من با احساس واقعی خوشبینی از افغانستان باز می‌گردم.

اوباما و حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان روز جمعه توافق کردند تا فرآیند واگذاری عملیات‌های نظامی به نیروهای افغان را تسریع بخشند که این مساله دورنمای خروج سریعتر نیروهای آمریکایی از افغانستان را ایجاد کرد.

دولت اوباما به بررسی باقی نگه داشتن نیرویی بین سه تا ۹ هزار سرباز در افغانستان پرداخته است که این میزان بسیار کمتر از پیشنهاد فرماندهان آمریکایی بوده است.

مک کانل روز دوشنبه مجددا به تکرار تحسین قدرتمندی که مقامات ارتش آمریکا طی نشست با وی از نیروهای افغان به عمل آورده بودند، پرداخت.

وی گفت: این دیدگاه به طور گسترده وجود دارد که ارتش افغانستان در حال قدرتمند شدن است و نیروهای آن مبارزان سرسختی می باشند که خواهند توانست با طالبان و هرگونه تهدید داخلی دیگر در افغانستان در آینده مقابله کنند و همچنین خوشبینی فزاینده‌ای وجود دارد که پلیس محلی افغانستان نیز یک نیروی موثر خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.