سنایی:برخی نمایندگان تهران اگر سر تا ته یک خیابان را بروند، معلوم نیست کسی آنها را بشناسد/ رهروان ولایت به موقع به موضوع انتخابات هیات رئیسه پرداخت

 مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص دلیل موفقیت فراکسیون رهروان ولایت در انتخابات هیات رئیسه مجلس به رغم سابقه بیشتر جمعیت رهپویان و جبهه پایداری در فضای سیاسی کشور، گفت: «ورود به موقع» و « نگاه احترام آمیز و برابر مدیریت این فراکسیون به نمایندگان مختلف» از جمله دلایل موفقیت این فراکسیون در انتخابات هیات رئیسه مجلس بود.

وی درباره چشم انداز حرکت فراکسیون های رهپویان و پایداری در مجلس نهم هم، گفت: طبیعتا آنها اکنون چند فراکسیون هستند و باید دید می خواهند در قالب یک فراکسیون واحد حرکت کنند یا اینکه هر یک به صورت مستقل فعالیت خواهند کرد.

نماینده نهاوند که معتقد است فراکسیون های رهپویان و پایداری سرنوشت مبهمی دارند، افزود: این تحلیل از آن رو است که در بین خود اعضای این مجموعه ها، نگاه های متفاوتی وجود دارد؛ در مجموعه جبهه پایداری، حجت الاسلام حسینیان چهره شناخته شده ای است و در موضوع ریاست مجلس دیدگاه متفاوتی داشت.

سنایی، قرار گرفتن برخی از افراد براساس برخی از اقتضائات در این مجموعه ها را از دیگر دلایل این سرنوشت مبهم دانست و گفت: برخی از کسانی که در این گروه ها قرار گرفته اند، به خاطر برخی از اقتضائات عضو هستند و تعریف واحدی آنها را گرد هم جمع نمی کند، در حالی که فراکسیون رهروان ولایت به نسبت فراکسیون های پایداری و رهپویان، برنامه مشخص تری دارد و به این جهت، انسجام بیشتری خواهد داشت.

 نماینده مردم نهاوند همچنین در پاسخ به این پرسش که دلیل کانداتوری مجدد حداد عادل در انتخابات هیات رئیسه دائم را علی رغم یکبار تجربه شکست در انتخابات هیات رئیسه موقت؛ چه می دانید؟، اظهار داشت: آقای دکترحداد عادل از شخصیت های قابل احترام فرهنگی و اجرایی در کشور است، ولی برای خود بنده نه کاندیدا شدن ایشان در دور اول و نه در دور دوم {انتخابات هیات رئیسه موقت و دائم}، قابل فهم نبود.

 وی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره تحلیل هایی که معتقد است شکاف بین نمایندگان شهرستانها و تهران در مجلس، افزایش یافته است، گفت: این تحلیل دقیق نیست. چون تعداد اندکی از نمایندگان تهران برای خودشان یک مزیت ویژه ای قائل هستند و در عین حال در میان نمایندگان شهرستانی هم چهره های شاخصی وجود دارند.

سنایی که معتقد است خیلی از نمایندگان تهران صرفا به دلیل قرار گرفتن در لیست های سیاسی-انتخاباتی رای آورده اند، اظهار داشت: خیلی از آنها زحمتی برای نماینده شدن نمی کشند و اگر از ابتدا تا انتهای یکی از خیابان های تهران را بروند،معلوم نیست چند نفر آنها را بشاسند! چون نه سوابق فعالیت های سیاسی طولانی داشته اند و نه اینکه خودشان تلاشی برای نماینده شدن کرده اند.

 وی با اشاره به برخی از رویکرد در میان نمایندگان مجلس هشتم، گفت: بعضابرخی با ادعای پیروی از مقام معظم رهبری و اصولگرایی، این روش ها را دنبال می کردند. البته  این سخن درباره عده قلیلی است که چون مزیتی در مجلس نداشتند، حیات خود را در دعواهای سیاسی می بینند و به همین دلیل مدام بر طبل دعوا می کوبند و از این طریق تلاش می کنند محل توجه در مجلس باشند.

سنایی تصریح کرد: در حالی که این روش های تند و خشن معمولا پاسخگو نیست. در مجلس هشتم هم کسانی که چوب اصولگرایی بر دیگران می زدند و برخوردهای تندی داشتند و خود را  متولی اصلی انقلاب می دانستند، در نهایت توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و این باید درس مهمی برای سیاسیون باشد.

 نماینده نهاوند در این زمینه، افزود: نمایندگان وقتی احساس نکنند فردی رویکرد صحیح و سخن حقی را پیگیری می کند، با او همراه نمی شوند و این گونه نیست که نمایندگان تهران هر پیشنهادی را مطرح کنند، رای بیاورد. اما مواقعی که  دیگر نمایندگان احساس کنند که نمایندگان تهران موضوعاتی ملی را پیگیری می کنند با آنها همراه می شوند و رای می دهند.

/۲۹۲۱۲ 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.