سنتورنوازان جوان بزرگان موسیقی را به وجد آوردند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

سومین روز هفتمین جشنواره موسیقی جوان/

سومین روز هفتمین جشنواره موسیقی جوان صبح امروز در تالار رودکی که به سنتورنوازی گروه الف و ب اختصاص داشت با حضور هیات داوران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرانلاین، سومین روز جشنواره موسیقی جوان صبح امروز ساعت ۹ در تالار رودکی آغاز شد که این بخش از جشنواره به تکنوازی سنتور گروه سنی الف و ب اختصاص داشت.

سومین روز از جشنواره موسیقی جوان در حالی آغاز به کار کرد که تالار رودکی از حضور مخاطبان و علاقه مندان پر شده بود و هیات داوران نیز از جمله حسین علیزاده، رامبد صدیف، مجید کیانی، هومان اسعدی نیز در این برنامه حضور داشتند.

در ابتدا نیکا جمشیدی از رده سنی الف به صحنه آمد و قطعه ای را با سنتور نواخت در ادامه حسین علیزاده از این نوازنده جوان خواست تا قطعه ای در دستگاه چهارمضراب از استاد حبیب سبحانی بنوازد.

در ادامه این نوازنده از هیات داوران تشکر کرد و گفت: بسیار خوشحالم که در این جشنواره حضور دارم و از استاد عزیزم تشکر می کنم.

سارا خاوری نیز از رده سنی الف به صحنه آمد و قطعه ای در دستگاه ماهور برای داوران و مخاطبان اجرا کرد. در ادامه مجید کیانی از این نوازنده خواست تایک قطعه در گوشه عراق و یک قطعه ضربی با سنتور بنوازد.

سپس نوازنده بعدی از رده سنی الف به اجرای برنامه پرداخت که قطعاتی در دستگاه سه گاه، یک قطعه ضربی از پرویز مشکاتیان اجرا کرد. این نوازنده کوچک به قدری زیبا نواخت که هیات داوران و مخاطبان جندین بار پی در پی او را تشویق کردند.

در ادامه ابراهیم رضوانی از رده سنی الف به صحنه آمد و قطعه ای در گوشه حجاز و یک قطعه ضربی از حبیب سبحانی برای مخاطبان و هیات داوران اجرا کرد.

نوازندگان سنتور رده سنی الف یک به یک به صحنه آمدند و در مقابل هیات داوران قطعات انتخابی مورد نظر را اجرا کردند.

سپس علیرضا آذری از گروه سنی ب به صحنه آمد و قطعاتی از دستگاه سه گاه و… اجرا کرد. ایمان خورشیدی نیز از رده سنی الف برنامه خود را اجرا کرد. پس از این نوازنده، چند نوازنده دیگر سنتور یک به یک به صحنه آمدند و به تکنوازی سنتور پرداختند.

مهم ترین ویژگی جشنواره موسیقی جوان این است که جوانان می توانند هنر خود را عرضه کنند و این جشنواره این فرصت را فراهم کرده است تا نوازندگان رده سنی الف، ب و ج در مقابل برجسته ترین اساتید موسیی هنر خود را ارائه دهند.

هفتمین جشنواره موسیقی جوان از ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه در سالن رودکی آغاز به کار کرده است.اختتامیه این جشنواره ۲۷ شهریورماه در تالار وحدت برگزار می گردد و دبیری این جشنواره را هومان اسعدی به عهده دارد.

 پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.