سنت شکنی جنجالی پاپ فرانسیس که سوژه شد

گردآوری توسط گروه خبرها ممتازنیوز

منتقدان میگویند ۱٫۲ میلیارد نفر کاتولیک در جهان حضور دارند که در ملاقات با پاپ مقابل او تعظیم میکنند اما او با تعظیم در مقابل یک زن مسلمان سبب سنت شکنی شده است

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان بار دیگر تمایل خود به سنت شکنی را به نمایش گذاشت و این بار در مقابل ملکه اردن تعظیم کرده و دست او را فشرد. این حرکت پاپ به مذاق منتقدان مسیحی اش چندان خوش نیامده است و سبب شد او به یک سوژه رسانه ای تبدیل شود.

منتقدان میگویند ۱٫۲ میلیارد نفر کاتولیک در جهان حضور دارند که در ملاقات با پاپ مقابل او تعظیم میکنند اما او با تعظیم در مقابل یک زن مسلمان سبب سنت شکنی شده است و از آنجاییکه با وی دست داده است سنتهای همیشگی اسلام را نیز نادیده گرفته است.
ملکه اردن به همراه همسرش شاه عبدلله به ملاقات پاپ رفته بود . یک مقام ارشد واتیکان در توجیه این رفتار پاپ فرانسیس میگوید : او هنوز به رفتارهای قبل از پاپ شدن ادامه میدهد و علاقه ای به پروتکل و سنتهای آن نشان نمیدهد.

سابقا نیز پاپ با حضور در میان جوانان به شیوه ای غیر متعارف و خارج از شان یک مقام مذهبی با آنها عکس یادگاری گرفت که این کار او از سوی منتقدانش با یک هنرمند محبوب نسل جوان مقایسه شد.
اکنون این مسئله که او در مقابل یک زن تعظیم کرده برای مسیحیان ناخوشایند به نظر میرسد و از سویی نیز دست دادن او به ملکه مسلمان برای مسلمانان امری غیر عادی و سنت شکنی است و سبب رنجش جامعه مسلمانان شده است. اما به نظر میرسد زنجیره حرکات غیر متعارف پاپ فرانسیس همچنان ادامه خواهد داشت و خبرهای بیشتری در این رابطه در آینده شنیده خواهد شد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.