سنت عجیب چرخاندن سگ در آسمان!+عکس

۱۹م اسفند ،

وقتی بچه تر بودیم مداد تراشی بود که در آن مدادی را به دفعات مختلف وارد حلقه ای شیاری می کردیم و بعد آن را تراش می کردیم و با لذت به تماشای آن می نشستیم. اما من هرگز تصور نمی کردم که جایی در جهان، همین کار بر روی موجودی زنده انجام شود.

ممتازنیوز: وقتی بچه تر بودیم مداد تراشی بود که در آن مدادی را به دفعات مختلف وارد حلقه ای شیاری می کردیم و بعد آن را تراش می کردیم و با لذت به تماشای آن می نشستیم.

بازی سرگرم کننده ای بود اما من هرگز تصور نمی کردم که جایی در جهان، همین کار بر روی موجودی زنده انجام شود.

Brodilovo روستایی کوچک در جنوب شرق بلغارستان است. روستاییان این منطقه به خاطر ترس بسیار از بیماری هاری ,سنتی صدساله در دفع این بیماری دارند. در این مراسم مذهبی عجیب و غریب, مانند همان بازی مداد, سگها را با یک طناب بر روی نهری نه چندان بزرگ آویزان کرده سپس می چرخانند. این عمل یک بار در سال اجرا میشود و اعتقاد دارند که با این کار مرض هاری از آنها دور می گردد.

این مساله طرفداران حقوق حیوانات را بسیار متاثر کرده است. سگهای چرخان پیچیده به طناب، محکم از بالا کشیده شده و سپس رها می شوند. سگها از کنترل خارج شده و به داخل آب سقوط می کنند. از آنجا که چرخش آنها بسیار تند بوده است,پس از افتادن به داخل آب نمی توانند شنا کنند. یک تور که در زیر آنها گسترده شده است به آنها کمک می کند که از آب خارج کشیده شوند.

به نظر می رسد تا حدی ظالمانه است؛ اینطور نیست؟

من فیلم یکی از این مراسم را دیدم که سگها بسیار درمانده و بدبخت به نظر می رسیدند. این سنت پس از فشار از سوی رسانه های بین المللی در سال ۲۰۰۵ غیر قانونی اعلام شد اما هیچ تاثیری بر مردم بومی آن منطقه نگذاشت و آنها همانند قبل به اجرای سنت خود ادامه می دهند. این مراسم عجیب و غریب سال قبل متوقف شد و گروه مدافع حقوق حیوانات در اطراف ساحل  Veleka دور هم جمع شدند تا مطمئن شوند مردم بومی قانون را زیر پا نگذارند. با توجه به دستورالعمل تازه، به مردم محلی اجازه داده شده تا بتوانند سگها را به داخل آب پرتاب کنند به طوری که آنها بتوانند به راحتی شنا کنند و خود را به ساحل برسانند. سخنگوی شهردار شهر Petko Arnaoudov اعتراف کرد که این رفتار واقعا آن چیزی نیست که خیال ما را راحت کند اما به هر حال بهتر از قبل است.

به هر حال بعضی از رسومات ریشه در قرنها پیش دارد و نمی توان آن را یک شبه تغییر داد. اما بسیار بهتر از قبل نیست. “بعضی از این سنتها ریشه صدها ساله دارد و نمی توان سنتی دیرینه را با یک سفارش ساده پایان داد.

خبرآنلاین


..
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.