سنجد، خبرنگار جشنواره فیلم کودک شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

نگار استخر گفت: سنجد گزارش‌ها و خبرهای روزانه جشنواره فیلم کودک را تا روز آخر این اتفاق سینمایی به زبان ساده بچه‌ها،‌ برایشان منعکس می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین؛ نگار استخر از فعالیت سنجد خبرنگار در روزهای جشنواره و پوشش خبرها این اتفاق برای کودکان خبر داد و گفت: هرروز سنجد گزارش‌هایی را از جشنواره تهیه و با خبرنگاران و و داوران کودک ارتباط برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: سنجد با کارگردانان مطرحی که در این جشنواره فیلم دارند و همچنین هنرپیشه‌ها و شخصیت‌هایی که چهره‌های محبوب و شناخته‌شده بچه‌ها می باشند، مصاحبه می‌کند.

عروسک گردان و صدا پیشه سنجد در ادامه دربارهٔ محبوبیت این برنامه تلویزیونی میان کودکان تصریح کرد: بخت و اقبالی که سنجد و هم نسل‌های آن داشتند، این بود که سال‌های خلق این عروسک‌ها امکانات دیداری بسیاری در اختیار بچه‌ها نبود و با یک فکر خوب و پشتکار می‌توانستیم شخصیتی را خلق کنیم که در بین بچه‌ها محبوب شود.

وی افزود: اما این روزها با سرگرمی‎ها‌ی بسیاری که در اختیار بچه‌ها قرار دارد، راضی کردن‌ مخاطب کودک سخت شده است.

استخر سبب ماندگاری سنجد را در این سال‌ها، باورپذیر بودن این عروسک به عنوان موجودی زنده در قالب شخصیت یک خبرنگار دانست و افزود: آنچه که سبب ماندگاری سنجد در این سال‌ها شده است، باور ما نسبت به سنجد است. آنقدر برای ما زنده است که به همان نسبت بیننده او را به عنوان موجودی که بین بچه‌ها رفت و آمد می‌کند و با آنها زندگی می‌کند، قبول کرده‌ است.

وی ادامه داد: در این سال‌ها سنجد همه‌جا به عنوان خبرنگار حضور داشته است و در جشنواره‌ها، نمایش‌های عروسکی و سفرهای مختلف توانسته ارتباط بهتر و بیشتری با بچه‌ها برقرار کند.

وی به وقفه فعالیت چند ساله سنجد اشاره کرد و گفت: بازگشت سنجد پس از چند سال با شکل‌گیری خبرگزاری سنجد همراه بود. به این سبب‌که بچه‌ها خود بتوانند به عنوان خبرنگار داوطلب با سنجد همکاری و نگاه دقیق‌تری به اطرافشان داشته باشند.

این عروسک‌گردان دربارهٔ مشکلات برنامه‌های عروسکی نیز اظهار داشت: تا قبل از یکی دو سال پیش، شخصیت‌های بسیار عروسکی از طریق برنامه‌های زنده به خانه‌های بچه‌ها می‌رفتند اما مشکل اساسی آنها عدم موفقیت‌شان در ماندگاری بود.

وی ادامه داد: برنامه‌های زنده عروسکی نیازمند هوشیاری بالایی می باشند. در این برنامه‌ها فرصت شخصیت‌پردازی و پرداختن به قصه کم است و از طرفی هم نویسنده وکارگردان بسیار دربرنامه زنده صاحب‌نظر نیستند، پس برنامه ماندگار نمی‌شود.

استخر کمبود ایده‌های خوب و محدودیت‌های مالی را از دیگر معضلات این برنامه‌ها دانست.

عروسک‌گردان سنجد در پایان ضمن ابراز امیدواری به اکران فیلم‌های کودک در طول سال و پس از جشنواره گفت:هرساله جشنواره برپاست ولی در طول سال به ندرت فیلم‌ها اکران می‌شوند. امیدوارم برای اکران سینمای کودک چاره‌اندیشی شود تا خروجی جشنواره به عموم مردم و کودکان و نوجوانان منتقل شود.

انتهای پیام /


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.