سنجش الکل در رانندگان نهایی شد

دکتر نادره معماریان با اشاره به نهایی شدن پروتکل سنجش الکل در رانندگان از سوی وزارت بهداشت، گفت: این پروتکل با همکاری پلیس راهور نوشته شده و برای اظهارنظر سردار مومنی، رییس پلیس راهور ناجا ارسال می‌شود.

ایسنا: کارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از نهایی شدن پروتکل سنجش الکل در رانندگان خبر داد و گفت: این پروتکل پس از اظهارنظر پلیس راهور به منظور اجرا در سراسر کشور، ابلاغ می‌شود.
 
دکتر نادره معماریان با اشاره به نهایی شدن پروتکل سنجش الکل در رانندگان از سوی وزارت بهداشت، گفت: این پروتکل با همکاری پلیس راهور نوشته شده و برای اظهارنظر سردار مومنی، رییس پلیس راهور ناجا ارسال می‌شود.
 
وی با اشاره به برگزاری همایشی در این زمینه، گفت: در این همایش پلیس راهور کل کشور حضور داشته و از تمام استان‌ها، مسوولان مربوطه آمده بودند و مقرر شد طرح سنجش الکل رانندگان کل کشور را پوشش دهد. البته هر طرحی برای اجرا لازم است پله پله پیش رود و پس از دریافت بازخوردها از نقاط مختلف، گسترش یابد.
 
معماریان با اشاره به بررسی‌های انجام شده در زمینه تخمین میزان شیوع مصرف الکل در استان‌های مختلف، ادامه داد: ممکن است میزان مصرف الکل در برخی استان‌ها بالا باشد که به این ترتیب به تجهیزات بیشتری برای سنجش الکل در رانندگان نیاز است و از طرف دیگر ممکن است میزان مصرف الکل در یک استان دیگر کم باشد و نیازی به تجهیزات زیاد نداشته باشد.
 
وی با بیان اینکه پلیس مجدانه مبحث مربوط به سنجش الکل در رانندگان را پیگیری می‌کند، افزود: با وجود آنکه این موضوع کار پلیس را زیاد می‌کند، اما پلیس همت به خرج داده و با پشتکار فراوان پیگیر آن است.
 
معماریان با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده برای انجام این طرح، ادامه داد: لازم است تمام رانندگان از این طرح آگاه باشند و بدانند که پلیس طبق قانون اجازه دارد موارد مشکوک به مصرف مواد یا الکل در رانندگان را متوقف و سنجش لازم را انجام دهد. اطلاع‌رسانی این موضوع علاوه بر آنکه جنبه پیشگیرانه دارد، کار پلیس را نیز راحت‌تر می‌کند.
 
وی با بیان اینکه در پروتکل سنجش الکل به بحث سنجش مواد نیز اشاره شده است، افزود: سنجش مواد راحت‌تر بوده و با تست ادراری مشخص می‌شود، اما با این وجود در پروتکل سنجش الکل در رانندگان به موضوع مواد نیز اشاره‌‌ای شده است تا به این ترتیب بحث پیشگیری از الکل و مواد با یکدیگر پیش رود.
 
کارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره نقش وزارت بهداشت در اجرای پروتکل سنجش الکل در رانندگان، گفت: نقش وزارت بهداشت در این زمینه حمایت تکنیکی و فنی است و اجرای این طرح با پلیس است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.