سندی “شورای امنیت” را خراب نمود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

aljazeera-31.jpg

مقام‌های سازمان ملل اعلام نمودند: iبه سبب آسیبی که طوفان سندی iبه بخش‌هایی از مجتمع سازمان ملل در شهر نیویورک رسانده شورای امنیت این سازمان روز چهارشنبه مجبور شد نشست خود در رابطه با کشور سومالی و دیگر مسائل را در مکان دیگری برگزار کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) iبه نقل از خبرگزاری رویترز، هنوز اعلام نشده که شدت آسیب‌های وارده iبه ساختمان‌های سازمان ملل در اثر طوفان سندی و سیل چقدر بوده است.

دفتر مطبوعاتی سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت که مقر سازمان ملل امروز پنج شنبه پس از تعطیلی سه روزه بازگشایی خواهد شد.

این دفتر همچنین مناطقی که پس از این بازگشایی در مجموعه سازمان ملل قابل دسترسی خواهد بود را تعیین نمود.

در این بیانیه همچنین گفته شد که مقامات بلند پایه سازمان ملل روز پنج شنبه خبرنگاران را در جریان آسیب‌هایی که طوفان سندی iبه ساختمان‌های سازمان ملل وارد ساخته خواهند گذاشت.

طوفان سندی سبب سیل شدید در بسیاری از بخش‌های جنوب منهتن نیویورک و از روز دوشنبه سبب قطع برق نزدیک iبه دو میلیون تن از ساکنان نیویورک شده است.

دیپلمات‌های سازمان ملل اظهار داشتند که آب‌گرفتگی بخش‌های زیرزمینی سازمان ملل iبه حدی شدید بوده است که شورای امنیت را مجبور ساخته iبه منظور تشکیل جلسه iبه بخش‌های کانتینر شکل موقتی که iبه منظور میزبانی اتاق‌های کنفرانس و دبیرخانه سازمان ملل ساخته شده‌اند نقل مکان کند.

این بخش‌ها iبه منظور میزبانی از اتاق‌های کنفرانس و دبیرخانه سازمان ملل در جریان نوسازی چندساله ساختمان‌های اصلی ایجاد شده‌اند و این نوسازی قرار است در سال ۲۰۲۴ iبه پایان برسد.

یک دیپلمات شورای امنیت سازمان ملل iبه خبرگزاری رویترز گفت: اتاق شورای امنیت و تجهیزات فناوری اطلاعات و احتمالا بعضی از مدارک نیز آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.