سند آمایش آموزش عالی استان کردستان تدوین شد

۲۸م آذر ،

رییس دانشگاه کردستان با انتقاد از وضعیت آموزش عالی استان، گفت: کردستان از وضعیت مطلوب آموزش عالی کشور ۷ درصد عقب‌تر است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، جهانشیر امینی در جشنواره تجلیل از برترین‌های دانشگاه کردستان، اظهار داشت: در حال حاضر ۴ درصد از کل داشجویان استان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند که این میزان باید به ۱۲درصد میانگین کشوری تا پایان برنامه پنجم توسعه برسد.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد دانشجویان دانشگاه کردستان تحصیلات تکمیلی می باشند، افزود: باید با بستر سازی برای افزایش رشته‌ها و تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در استان زمینه را برای توسعه پژوهش نیز فراهم کنیم.

رییس دانشگاه کردستان اعلام کرد: سند آمایش آموزش عالی در استان در راستای آسیب شناسی وضعیت موجود آموزشی عالی استان و برنامه‌ریزی برای افق آینده آن تا سال تدوین شده است.

وی بیان کرد: تا سال باید۴۰ درصد دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و حداقل ۵۰۰ نفر آنها در دکتری تحصیل کنند.

جهانشیر امینی در ادامه سخنان خود نسبت هیئت علمی به دانشجو را در دانشگاه کردستان یک به ۳۳ اعلام و تصریح کرد: این میزان باید تا سال یک به ۲۴ و تا سال ۱۴۰۴ یک به ۱۷ شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه کردستان در آزمون کارشناسی ارشد خوب درخشیده است، عنوان کرد: در صورتیکه آزمون دکتری استاندارد شود در آزمون دکتری نیز نتایج خوب و مطلوبی عاید این دانشگاه و دانشجویان آن خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت تلاش برای بستر سازی توسعه تحصیلات تکمیلی و پژوهش، خاطرنشان کرد: پژوهش در استان نتایج خوبی داشته و در سال قبل دو پژوهشکده گیاهان دارویی و توت فرنگی در استان ایجاد شده است.

وی در پایان یادآور شد: باید مناسب با ظرفیت ها و پتانسیل ها پژوهشکده های مختلفی را در استان ایجاد کنیم که تحقق این امر به اشتغالزایی و توسعه استان کمک شایانی خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ در این جشنواره از ۵۱ پژوهشگر برتر ادارات و مراکز تحیقاتی استان و ۵۰ پژوهشگر برتر دانشگاه کردستان شامل هیئت علمی، اساتید و دانشجویان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.