سند تحول بنیادین میثاق ملی است /مدیریت تحولی سبب اشتیاق در انجام فعالیت ها می شود

فروردین ۱۴۰۳

وزیر آموزش و پرورش در جشن نمادین هوشمند سازی مدارس شهر تهران :

وزیر آموزش و پرورش ، مدیریت تحولی را سبب ایجاد اشتیاق و نشاط در انجام امور و فعالیت ها دانست و از سند تحول بنیادین به عنوان میثاق ملی نام برد .

به  گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ حمید رضا حاجی بابایی پیش از ظهر امروز طی بازدید از جشن نمادین هوشمند سازی مدارس شهر تهران در جمع فرهنگیان تهرانی با تبریک ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام ) گفت : جایگاه ویژه آموزش  و پرورش ایجاب می کرد که در معرض یک تحول بنیادین عظیم قرار گیرد.

وی ، این تحول را یک راه و ریل گذاری خواند و افزود : آنچه در طی این ۴ سال اتفاق افتاد ، مربوط به زیر ساخت های تحول بنیادین بود.

وزیر آموزش و پرورش ، اقدامات بزرگ انجام شده در سال های اخیر توسط فرهنگیان را سبب  نشان داده شدن جایگاه آموزش و پرورش و اقتدار آن توصیف و تصریح کرد : مهم ترین کاری که در آموزش و پرورش دنبال شد ، تغییر نگاه بود.

وی با اشاره به این مطلب که معلمان در طول تاریخ عزت مند بوده اند ، یادآور شد : گرچه این عزت مندی همواره وجود داشته است اما نگاه جامعه به معلم عزت مندانه نبود و باید اصلاح می شد.

دکتر حاجی بابایی ، اقدامات تحولی آموزش و پرورش را آغازی بر تغییر نگاه و ایجاد تحول بنیادین در این وزارتخانه دانست و اظهار کرد : باید مرز بین تفکر و اندیشه تحول بنیادین با اقدامات را از یکدیگر جدا ساخت.

وی ادامه داد : صحبت هایی که ما تحت عنوان تحول بنیادین بیان می کنیم با آن چه در محیط بیرون اتفاق می افتد ، تفاوت دارد که گاه مرز میان این دو در جامعه در نظر گرفته نمی شود.

دکتر حاجی بابایی ، تفکر تحول بنیادین در هوشمند سازی را با استمداد از آیه ای از قرآن که می  فرماید؛ « روزی که خداوند شما را به این دنیا آورد ، هیچ نمی دانستید ، او به شما چشم ، گوش ، دل به عنوان مرکز فهم و … بخشید تا تعبد ، تعقل و اندیشه کنید»  گفت : استفاده از فناوری های جدید به معنای استفاده از تمامی امکانات یک انسان در امر یادگیری است.

وی متذکر شد : فناوری های جدید ، حضور ۵ تا ۱۰ درصدی دانش آموزان  در  کلاس را به حضوری ۷۰ درصدی می رساند ، شوق در کلاس را افزایش می دهد و استفاده از حس شنوایی را به سمت بهره گیری از حواس دیگر مانند بینایی ، قدرت تفکر و جست و جوگری سوق می دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که طی ۴ سال قبل در کشور فقط ۳۰۰ الی ۴۰۰ مدرسه در ظاهر کار نرم افزاری می کرد ، اضافه کرد : امسال هوشمند سازی ۳۶ هزارمدرسه در کشور آغاز شده است و نقدهایی که در این زمینه وجود دارد همه در حوزه عمل است که بسیار هم زیباست.

وی ، تحریم های استکبار علیه نظام مقدس اسلامی ایران را مانعی بر پایه جشن هوشمندسازی برای تمامی کلاس ها دانست و تصریح کرد : تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی نرم افزاری دراثر تحریم های دشمن به ۴ میلیارد تومان تنزل یافت و این موضوع سبب شد ، سرعت دلخواه در انجام این امر متناسب با برنامه ریزی های صورت گرفته حاصل نشود./جم


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.