سند تکان‌دهنده در مورد تنباکوهای میوه‌ای! /نکته‌ جالب سنگ مزار حسن حبیبی /چشمک زدن اوباما درحین سخنرانی رسمی!

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سند تکان‌دهنده در مورد تنباکوهای میوه‌ای! ، نکته‌ جالب سنگ مزار حسن حبیبی ، چشمک زدن اوباما درحین سخنرانی رسمی!و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۳۱ فروردین است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

۱۳ چهره شناخته ‌شده اخوان‌المسلمین در دولت “اوباما”

فارس نوشت: روزنامه عربستانی الوطن، گزارش داد که ۱۳ عضو سازمان جهانی “اخوان‌المسلمین” در میان مسئولان و چهره‌های شناخته شده دولت فعلی “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا حضور دارند. در این گزارش روزنامه الوطن عربستان به معرفی ۶ چهره عمده این گروه اکتفا کرده است.

“عارف علی خان” وکیل هندی عضو کانون وکلای کالیفرنیا، یکی از مدیران ارشد سازمان امنیت داخلی آمریکاست که سال‌ها حضور در وزارت دادگستری آمریکا را در کارنامه خود دارد. وی یکی از بنیانگذاران شناخته شده سازمان جهانی اخوان المسلمین است که بعد از یازده سپتامبر معاونت شهردار لس آنجلس را برعهده داشت تا به این ترتیب به راحتی افراد اسلامگرای تندرو را در مساجد این شهر شناسایی کند.

“محمد الابیاری” متولد اسکندریه مصر و عضو شورای مشاوران امنیت ملی آمریکاست، وی جز ۲۶ نفری است که در سال ۲۰۱۱ به دلیل اشتغال در وزارت امنیت داخلی آمریکا به اسناد محرمانه این سازمان دسترسی داشته است. الابیاری همه سخنرانی‌های اوباما خطاب به جهان اسلام و جهان عرب را تنظیم کرده است که یکی از آنها سخنرانی معروف رئیس جمهور آمریکا خطاب به “حسنی مبارک” دیکتاتور پیشین مصر در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه  بود که از وی خواسته بود از قدرت کناره‌گیری کند.

“رشاد حسین” وکیل و فرستاده ویژه دولت آمریکا در سازمان جهانی کنفرانس اسلامی است و از سال ۲۰۰۶ به عنوان مشاور حقوقی کاخ سفید انتخاب شده است. حسین مسئولیت تنظیم تعدادی از سخنرانی‌های مربوط به سیاست خارجه آمریکا را بر عهده داشته از این میان می‌توان سخنرانی اوباما در دانشگاه قاهره را نام برد.

“سلام المریاتی” یکی از شخصیت‌های سیاسی عراق و موسس سازمان MPAC که از سال ۲۰۰۲ نیز فعالیت در سازمان امنیت ملی آمریکا را آغاز کرده است. وی با توجه به ارتباطات گسترده‌اش معمولا مسئولیت حل مشکلات شهروندان عرب آمریکا را بر عهده دارد.

“محمد ماجد” سودانی الاصل و رئیس مجمع اسلامی شمال آمریکاست که یکی از سازمان‌های وابسته به اخوان المسلمین است.وی تا سال ۲۰۱۱ عضو اف بی آی بوده و اوباما او را به عنوان مشاور خود در وزارت امنیت داخلی آمریکا برای مبارزه با تندرویی و تروریسم منصوب کرده است.

“ابوالبطل” یک هندی آمریکایی است و عضو کمیته مشاوران مذهبی در شورای روابط خارجه آمریکاست و عضویت شورای مشاوران اوباما در امور نزدیکی ادیان را نیز در کارنامه خود دارد. وی رابطه نزدیکی با خانواده “حسن البنا” موسس گروه اخوان‌المسلمین نیز دارد.

سند تکان‌دهنده در مورد تنباکوهای میوه‌ای!

درحالیکه میلیونها تن از جوانان کشورمان به سمت استعمال قلیان میوه‌ای گرایش پیدا کرده‌اند، سند بدست آمده توسط انتخاب نشان می‌دهد که برخی از تنباکوهای مورد استفاده به شدت آلوده و خطرناک هستند و براساس این سند، بخش زیادی از توتونهایی که اخیرا به کشور وارد شده، آلوده به “سوسک خطرناک لازیردرما” است.

در این سند اشاره شده که این توتون‌های آلوده می‌تواند بر روی دیگر توتون‌های وارداتی نیز اثر بگذارد و حتی ضدعفونی کردن آن نیز افاقه نمی‌کند. این آلودگی، می‌تواند باعث بروز بیماری‌های جدی – مثل آسم – در میان مصرف‌کنندگان این توتون‌ها شود. سوسک توتون یا لازیردرما همه چیز خوار است بالغ بر ۴۰ نوع مواد غذائی منابع گیاهی و حیوانی و حتی الیاف پارچه ، کاغذ، کتاب، کارتن، قالی و سایر وسایل منزل را مورد حمله قرار می‌دهد ولی عمده خسارت آن به انواع توتون سیگارت و تنباکو می‌باشد و از این رو به نام سوسک توتون شهرت دارد.

بیشترین خساراتی که توسط لازیردرماها به توتون وارد می‌شود به وسیله لارو این آفت صورت می‌گیرد. لارو این حشره از قسمت‌های مختلف برگ و دمار توتون و تنباکو تغذیه کرده و سوراخ‌هایی ایجام می‌کند که علاوه بر خسارت به توتون و تنباکو با باقی گذراندن فضولات خود را در آنها موجب ایجاد بوی بد و طعم نامطبوع در کالای حاضر بمصرف تولیدی از آنها می‌گردد. این امر موجب کاهش ارزش کیفی توتون و تنباکو و در نهایت  می‌گردد. این آفت به کالای حاضر به مصرف دخانی نیز حمله کرده و باعث خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود.

پارسینه/ گوینده خبر ورزشی در کنار مادرش

نکته‌ جالب سنگ مزار حسن حبیبی

حجت‌الاسلام سید محمدعلی ابطحی در صفحه فیس‌بوک خود تصویری از سنگ مزار دکتر حسن حبیبی را منتشر کرده و به نکته‌ای جالب درباره آن اشاره کرده است.

ابطحی می‌نویسد: مادرها خیلی مظلومند. ما همه گویا فقط فرزندان پدرمان هستیم. آقای “دکتر حبیبی” سنگ قبرش را خودش آماده کرده بود. خیلی بامعرفت بود که نوشته فرزند باقر و فاطمه. اسم مادر را هم ذکر کرده است. کاش بشه هر جا می‌پرسند فرزند کی، اسم پدر و مادر را بخواهند …
 

به گزارش پرشین وی، دکتر حبیبی به دلیل نارسایی قلبی و جراحی معده در بخش CCU بیمارستان فرهنگیان تهران بستری بود و در ساعت ۱ بامداد روز پنجشنبه دوازدهم بهمن‌ماه در پی یک دوره کسالت طولانی، دار فانی را وداع گفت. حبیبی وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر علوم و آموزش عالی و پس از آن وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی، معاون اول در هر دو دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اول سیدمحمد خاتمی بود. حبیبی دارای مدرک دکترای جامعه‌شناسی و حقوق از دانشگاه سوربون بود.

جام/ چشمک زدن اوباما درحین سخنرانی رسمی!

وقتی همسر اوباما عصبانی می‌شود

یک درد دل جالب با مادر

مهر نوشت: روز مادر، همیشه برای آنهایی که مادران‌شان را از دست داده‌اند، یکی از سخت‌ترین روزهاست. به ویژه وقتی جای خالی این فرشته‌های زمینی را در خانه خالی می‌بینند. شاید اما تماشای این دل نوشته جالب کنار سنگ مزار یک مادر، بهترین بهانه باشد برای یادکردن از مادرانی که امروز جای خالی دستان گرم و پرمحبت‌شان، بیشتر از همیشه حس می‌شود. شاید فرستادن یک صلوات و هدیه حمد و سوره به روح همه مادرانی که دست‌شان از این دنیا کوتاه است، بهترین کادوی روز مادر برای این عزیزان باشد.

مارکز در دیدار با سیدحسن خمینی چه گفت؟

“حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی” درباره خاطره ملاقات با “گابریل گارسیا مارکز” در جریان سفرش به کوبا، نوشته است: سال‌های آغازین دهه هشتاد شمسی بود که سفری به کوبا داشتم، “فیدل کاسترو” قبل از آن به ایران آمده بود. یک بار در حرم امام و بار دیگر هم در جماران او را ملاقات کرده بودم و هربار به اصرار -البته به احترام امام – من را به کوبا دعوت کرده بود و گفته بود، می‌خواهد احترام خود را به امام خمینی (ره) نشان دهد.

به گزارش ایرنا، تابستان همان سال راهی کوبا شدم. شب اول سر میز شام کاسترو از علاقه من به ادبیات آگاه شد و گفت که “گابریل گارسیا مارکز” در کوبا است، آیا مایلم او را ببینم؟ من همان سال‌ها با آثار او آشنا شده بودم و با کمال میل استقبال کردم. روز بعد، پیرمرد با تواضع کامل به اقامتگاه هیات ما آمد. عصا در دست داشت و به گمان من مشکل راه می‌رفت.

درباره رئالیسم جادویی صحبت شد. احساس کرد در کلام من کنایه‌ای به کتاب آیات شیطانی وجود دارد که نویسنده‌اش مدعی است آن را به این سبک نگاشته است. کلام را به آن حوزه کشاند و به شدت از کتاب یاد شده انتقاد کرد. گفتم اتفاقا در ایران برخی کوشیده‌اند در نقد این کتاب، تکلیف آن را از رئالیسم جادویی جدا کنند. پرسید مگر این حرف‌ها آن سوی دنیا هم مطرح است؟ و بعد بلافاصله گفت “هزار و یک شب و قالیچه پرنده” پیشتاز این سبک است.

سیدحسن خمینی ادامه داده است: حرف‌هایی داشتم اما گذاشتم سخن بگوید. مارکز کم حرف بود و به نظرم از ادبیات ما اطلاع چندانی نداشت. وی حضور گرم و مغتنمی داشت و بسیار مودب بود. آخر چند عکس به یادگار گرفتیم که نمی‌دانم کجاست. یکی از دوستان که به طور اتفاقی ترجمه فارسی کتاب “صد سال تنهایی” او را در سفر همراه داشت، از مارکز خواست کتابش را امضا کند. وی این کار را کرد ولی به نظرم با اکراه.  شاید به این جهت که چاپ کتابش را بدون اجازه و حق‌التالیف نمی‌پسندید.

به نوعی هم که بفهمیم پرسید مگر کتاب‌های من به فارسی ترجمه شده است؟ بعدها شنیدم که او داستان دیدارمان را در جایی -گویا با نشریه‌ای فرانسوی زبان-تعریف کرده است، اما هنوز آن را ندیده‌ام.

پرواز با هواپیمای بازمانده از جنگ دوم جهانی در سواحل کالیفرنیا


عصر ایران
منتشر کرد، راب فورد شهردار جنجالی شهر تورنتو کانادا که قصد حضور در انتخابات شهرداری ها برای یک دوره دیگر دارد چفیه ای را که یکی از حامیان عربش اه او هدیه داده است، بر سر کرده است

ماموران گمرک چین یک محموله حاوی هزار کاپ جام جهانی تقلبی را کشف و ضبط کردند

دست نوشته یکی از شاگردان شهید عماد مغنیه

سال ۸۶ وقتی شهید “عماد مغنیه” فرمانده شاخه نظامی مقاومت اسلامی لبنان به شهادت رسید، “سید حسن نصرالله” علاوه بر ابراز ناراحتی از فقدان این مجاهد بزرگ اعلام کرد بدانید او تعداد زیادی شاگرد تربیت کرده که بعد از عماد در راه مقاومت ایستادگی خواهند کرد.

به گزارش فارس، امروز این شاگردان عماد هستند که در سوریه پا به پای ملت و ارتش در مقابل دشمن تکفیری شجاعانه می‌جنگند و هر جا که صدای مقاومت شنیده شود، پرچم حزب‌الله به اهتزاز در خواهد آمد و خون امثال حاج رضوان شرافت این ایستادگی مقدس را ضمانت خواهد کرد.

تصویری که مشاهده خواهید کرد یکی از رزمندگان حزب‌الله است در سوریه که می‌نویسد: از مدارس و دانشگاه‌ها می‌خواهیم که به بچه‌ها یاد دهند شاگردان عماد مغنیه چه کسانی بودند.

نیروهای صهیونیست به مسجدالاقصی آسیب زدند

شبکه المیادین روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور به داخل مسجد پرتاب کردند. هنوز خبری در باره تعداد فلسطینی‌های حاضر در مسجد و تلفات یا جراحات ناشی از یورش اشغالگران منتشر نشده است. تشنج در مسجدالاقصی هنگامی آغاز شد که “موشه فیگلین” نایب رئیس پارلمان ر‍‍ژیم صهیونیستی “کنیست” خواهان یورش صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی شد.

فیگلین که یک صهیونیست افراطی است، پیش از این هم با طرح‌های نژادپرستانه خود بارها موجب شد اوضاع در مسجدالاقصی و سراسر فلسطین اشغالی متشنج و بحرانی شود، در پی فراخوان فیگلین، محافل اسلامی در فلسطین اشغالی خواستار حضور فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی و ایجاد یک سپر انسانی برای دفع متجاوزان شدند.

نیروهای اشغالگر اسرائیلی از روز گذشته بیشتر درهای مسجدالاقصی را بر روی فلسطینی‌ها بستند. آنان به مردان زیر ۵۰ سال اجازه ورود به مسجد را نمی‌دهند و طی ماه‌های اخیر تقریبا هفته‌ای سپری نمی‌شود مگر آن که عناصر تندرو و شهرک‌نشینان افراطی فراخوان‌هایی را برای یورش به مسجدالاقصی منتشر کنند. یکی از اهداف و آرزوهای صهیونیست‌ها تخریب مسجدالاقصی و احداث معبد موهوم خود بر ویرانه‌های آن است.

مراسم تودیع و معارفه ریاست جامعه‌الزهراء (س) – قم


قبض برق‌دار!

تابناک، مشترکان برگ، فروردین ماه با رقم های تصاعدی در قبض برقشان به دلیل گران شدن نرخ هر کیلووات برق مصرفی از سوی دولت مواجه شدند!

بوسه رضا صادقی بر دستان مادرش

به گزارش فارس،‌ “رضا صادقی” خواننده معروف کشورمان در صفحه شخصی فیس‌بوکش با انتشار تصویر ذیل نوشت:‌ بوسه بر دستان همه مادران صبور ایرانى که هـمیشه ققنوس بودند
… خدا سایه مادران رو حفظ کنه و مادران آسمانى رو رحمت.

شرکت توییتر به خواسته دولت اردوغان گردن گذاشت

دولت ترکیه و مسئولان شرکت توییتر توافق کردند برخی صفحات توییتری را که طبق شکایت شاکیان خصوصی از سوی دادگاه‌های ترکیه، مسدود شده‌اند، از سوی شرکت توییتر مسدود شود .۱۴ آوریل امسال (۵ روز پیش) هیاتی از سوی شرکت توییتر با سفر به آنکارا با رییس جمهور، نخست وزیر و وزیر ارتباطات ترکیه دیدار و گفت و گو کردند. پس از این دیدارها ، مسئولان شرکت توییتر دو صفحه توییتری را که اقدام به انتشار مطالب کذب علیه برخی مقامات ترکیه کرده بود را مسدود کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دو صفحه کاربری “باشچالان ” و ” حرامزاده لر ۳۳۳″ از سوی توییتر بسته شدند و به هنگام ورود به این صفحات پیغام “account has been withheld in Turkey” (صفحه در ترکیه مسدود شده است) بالا می‌آید. سفر هیات شرکت توییتر به ترکیه در پی مناقشات هفته‌های اخیر بین دولت “رجب طیب اردوغان” و مخالفان حکومت ترکیه برسر فیلترینگ توییتر و فیسبوک صورت گرفت.

دولت ترکیه بر اساس حکم دادگاه این دو شبکه اجتماعی را مسدود کرد اما مدتی بعد دادگاه قانون اساسی این کشور با نقض این حکم، این دو شبکه اجتماعی را از فیلترینگ خارج کرد.

پیوستن خواننده مسیحی به حزب‌الله

به گزارش ابنا، شبکه تلویزیونی الجدید لبنان با اعلام اینکه “ولید سرکیس” خواننده مشهور مسیحی که تا چندی پیش در شبکه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها به اجرای برنامه می‌پرداخت اضافه کرد که اکنون او با پوشیدن یونیفرم نظامی به جای کت‌وشلوار و به‌دست گرفتن اسلحه به‌جای میکروفن در معلولا حضور پیدا کرده است.
 
“رونا حلبی” مجری شبکه الجدید در گفتگو با “ولید سرکیس” علت حضور وی را در بین نیروهای حزب‌الله پرسیده است. سرکیس در پاسخ به سوال مجری الجدید، با بیان اینکه من اصلیت سوریه‌ای دارم تاکید کرد اینجا خاک و وطن من است و وظیفه خود می‌دانم که از آن تا پای جان دفاع کنم. این خواننده مشهور جهان عرب در پاسخ به این سوال که شما خواننده هستی و چطور جنگ را انتخاب کردی اظهار داشت: به جان و مال و ناموس ما در سوریه حمله کرده‌اند و آن‌وقت من خوانندگی کنم؟ من غیرت ندارم؟ حرف زدن با تروریست‌ها فایده‌ای ندارد و باید با آنها جنگید.
 

گفتنی است ولید سرکیس در زمان به شهادت رسیدن “حمزه الحاج حسن” خبرنگار المنار، “محمد منتش” تصویربردار المنار و “حلیم علوه” از اعضای کادر فنی المنار هفته گذشته هنگام پوشش عملیات پاکسازی در شهر معلولا بر اثر تیراندازی گروه‌های تکفیری به شهادت رسیدند در کنار آنها حضور داشته است.

وزیر نیرو در ۳۵ سالگی

 “حمید چیت چیان” متولد اول فروردین ۱۳۳۶ در شهر تبریز می‌باشد. به گزارش جهان، چیت چیان از سال ۶۷ در سن ۳۱ سالگی فعالیت در عرصه سیاسی کشور را با حضور در مجلس شورای اسلامی آغاز کرد. وی تا سال ۷۱ (۳۵ سالگی) در سومین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تبریز حضور داشت.

سالگرد چاوز در هیئت احمدی‌نژادی‌ها

طرفداران “احمدی‌نژاد” که در سال‌های آخر ریاست‌جمهوری وی خود را منتظران بهار معرفی می‌کردند. در صفحات مجازی خود تصاویری از گرامی‌داشت یاد “هوگو چاوز” در هیئت منتظران بهار (عج) منتشر کردند. اعضای هیئت منتظران بهار که در تصویر زیر در میدان ۷۲ عکس یادگاری گرفتند، هفته گذشته برای چاوز مراسم سالگرد گرفتند و تصاویری از این هیئت در صفحات فضای مجازی پخش کردند.

به گزارش مشرق، این اقدام حامیان احمدی‌نژاد در حالی است که محمود احمدی‌نژاد ۹۱/۱۲/۱۶ به مناسبت درگذشت هوگو چاوز با شهید خطاب کردن وی در پیام تسلیت خود نوشته بود: “چاوز شهید راه پاسداری از ارزش‌های انسانی و انقلابی است و تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح(ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.”

این پیام تسلیت احمدی‌نژاد برای چاوز و شهید خطاب کردن وی با اعتراضات گسترده‌ای در داخل مواجه شد و حواشی زیادی را به همراه داشت.

عکس یادگاری احمدی‌نژادی‌ها در میدان ۷۲ نارمک

 

مراسم سالگرد برای چاوز در هیئت احمدی نژادی‌ها

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.