سند جامع تربیتی کودکان بی سرپرست بهزیستی اجرا می شود

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای سند جامع تربیتی کودکان بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی تا یک ماه آینده خبر داد.

محمد نفریه بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه اختتامیه جشنواره فرزندان مهر اضافه کرد: این سند در مراحل نهایی تدوین بوده و بزودی ابلاغ خواهد شد تا به اجرا گذاشته شود.

وی با بیان اینکه این سند سازمانی بوده و جزو وظایف سازمان بهزیستی است، افزود: با اجرای آن تمام آئین نامه ها و دستورالعملهای سازمان بهزیستی در خصوص کودکان بی سرپرست بر طبق سند تربیتی خواهد بود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: انتظار داریم با اجرای این سند تغییرات مطلوبی در خانواده های مهر داشته باشیم، در این طرح تعداد خانواده ها افزایش می یابد، اما تراکم کمتر شده و به سمت خانواده شدن خواهیم رفت.

وی با اشاره به وجود ۹ هزار و ۵۰۰ کودک بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی در سطح کشور یادآور شد: این کودکان هم اکنون در خانه ها و خانواده های جایگزین و مرکز تعیین شده نگهداری می شوند.

نفریه همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فرزندان مهر در اردبیل، تقویت روحیه کودکان تحت پوشش و توانمندسازی فرهنگی، تقتصادی، اجتماعی و… این کودکان را از اهداف مهم جشنواره برشمرد.

وی برگزاری هفتمین دوره این رقابتها را بسیار مطلوب دانست و عنوان کرد: به لحاظ مدت و تعداد شرکت کننده جشنواره فرزندان مهر اردبیل بزرگترین جشنواره برگزار شده در طول این رقابتها بود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور استان اردبیل را میزبان شایسته این رقابتها در طول این هفت دوره عنوان کرد و ادامه داد: این رقابتها در شش رشته و با کیفیت بسیار بالا برگزار شد.
 


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.