سند درس ملی طراحی کلان کتابهای درسی است

جام جم آنلاین: برنامه سند درس ملی یک طراحی کلان برای کتاب های درسی است که شورای عالی آموزش و پرورش برای متناسب سازی کتب درسی آن را تدوین کرده است .

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، دکتر حمید رضا حاجی بابایی در برنامه رهیافت رادیو گفتگو با اعلام این مطلب افزود: طی سه دهه گذشته کتاب های درسی بسیار خوبی تهیه و تدوین شده است اما این تدوین بر اساس یک طراحی کلان نبوده و به صورت جزئی نگاری تهیه شده است.

وی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش با همفکری صاحب نظران تعلیم و تربیت ، اساتید حوزه علمیه و متخصصان سراسر کشور در طول  ۵ سال کار مطالعاتی و تحقیقاتی، برنامه سند درس ملی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه کردند که این برنامه امروز به عنوان طراحی کلان کتاب های  درسی مطرح است.

وی با اشاره به اینکه برنامه سند درس ملی از اسناد پایین دستی سند تحول بنیادین  محسوب می شود ، افزود: در طراحی های کلان کتب درسی، دانش آموزان پنج عنصر  علم ، ایمان، عمل ، تفکر و اخلاق را در عرصه های ارتباط با شناخت خود، با خدا، با مخلوقات و میان خالق و مخلوق در یازده حوزه یادگیری فرا می گیرند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه هوشمند سازی مدارس نقش مهم و تاثیر گذاری در افزایش سطح آگاهی جامعه دارد، ادامه داد: هوشمند سازی مد ارس و استفاده از فناوری در آموزش مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در مدارس است و برای تحقق این موضوع به حمایت همه جانبه مسوولان سراسر کشور نیازمندیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.